عدم رابطه ی جنسی زوجین

عدم رابطه ی جنسی زوجین

پیامد های نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

برقراری رابطه جنسی یکی از جنبه‌های اصلی زندگی زناشویی است و نداشتن رابطه جنسی در این دوران پیامدهای مختلفی را هم برای زنان و هم برای مردان به همراه خواهد داشت. در ادامه به بررسی برخی از پیامدهای ناشی از نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج خواهیم پرداخت. یکی از پیامدهای این موضوع کاهش اعتماد به نفس زوجین می‌شود، یعنی زمانی که دو فرد پس از ازدواج تمایلی به برقراری رابطه جنسی نشان ندهند در طرف مقابل این حس به وجود خواهد آمد که توانایی کسب رضایت همسر خود را در این زمینه ندارد، و به مرور زمان زن و شوهر نسبت به یکدیگر سرد و بی‌میل خواهند شد. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با وکیل پایه یک دادگستری ارتباط برقرار کنید.

درخواست مشاوره آنلاین وکالتدر حین رابطه جنسی هورمون‌های ویژه‌ای ترشح می‌شوند که میزان فعالیت و نشاط مغز و بدن را افزایش می‌دهند و در صورت نداشتن رابطه جنسی این هورمون‌ها ترشح نخواهند شد و در نتیجه عوارضی همچون اضطراب و استرس در بدن افراد به جای خواهد گذاشت. به هنگام برقراری رابطه جنسی بسیاری از آلودگی‌های موجود در مجرای ادرار خارج می‌شوند و احتمال ابتلا به عفونت‌های مجاری ادراری کاهش پیدا می‌کند، اما نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج می‌تواند ابتلا به این بیماری‌ها را تقویت کند.

طلاق به دلیل نداشتن رابطه زناشویی یا رابطه جنسی نامتعارف 

اگر سری به دادگاه‌های سطح شهر بزنید خواهید دید که زوج‌های زیادی به قصد طلاق به آن‌جا مراجعه کرده‌اند، یکی از دلایل رایج افراد برای جدایی عدم رضایت از رابطه جنسی و یا رابطه جنسی نامتعارف است. رابطه جنسی نامتعارف در اصل به معنای درخواست‌هایی است که یکی از زوجین به هنگام برقراری رابطه جنسی از طرف مقابل دارد، اما این درخواست‌ها برای طرف مقابل مطلوب و خوشایند نیست و سبب آزار و اذیت او می‌شود. به طور کلی نارضایتی زوجین از رابطه جنسی و رابطه جنسی نامتعارف صمیمیت آن‌ها را از بین می‌برد، گاهی اوقات برخی از افراد به دلیل برخی شرایط همچون خانواده و یا خجالت کشیدن از عنوان این موضوع علت‌های دیگری برای طلاق خود عنوان می‌کنند. در حالی که شاید بتوان با کمک گرفتن از یک پزشک متخصص و یک روانشناس مشکلات مربوط به رابطه جنسی را حل کرد.

عدم رابطه ی جنسی زوجین

چگونگی اثبات عدم رابطه زناشویی برای طلاق

اثبات عدم رابطه زناشویی در دادگاه تا حدودی دشوار و غیرممکن است مگر در شرایطی که طرف مقابل به این موضوع اقرار کند. در برخی از موارد یکی از طرف‌های ازدواج بر حسب دلایلی از برقراری رابطه جنسی امتناع می‌کند و طرف دیگر می‌تواند به علت این موضوع در دادگاه درخواست طلاق را مطرح کند. اگر زوجی که از برقراری رابطه جنسی امتناع می‌کند در دادگاه به این موضوع اعتراف کند و دلایل خود را نیز برای این کار بیان کند، دادگاه شرایط زوجین را مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر متوجه شود که شخص امتناع کننده در آینده نیز به برقراری رابطه جنسی رضایت نخواهد داشت درخواست طلاق را تایید خواهد کرد، چرا که عدم توافق در مسائل جنسی زندگی زناشویی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و بنیان‌های خانواده را از بین می‌برد.

در برخی از موارد نیز زوج در دادگاه به عدم برقراری رابطه جنسی اقرار نمی‌کند و این موضوع کمی شرایط را سخت‌تر خواهد کرد. اما در این موقعیت باید سعی کنید تا نظر پزشکی قانونی را جلب نمایید، و از دادگاه تقاضا کنید تا برای اثبات عدم برقراری رابطه جنسی معاینات و آزمایشات پزشکی صورت بگیرد.

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

طلاق بر اساس تقاضای زن به دلیل نداشتن رابطه زناشویی

زمانی که یک زن به دلیل نداشتن رابطه جنسی همسر خود تقاضای طلاق کند چند حالت مطرح است. زمانی که یک مرد توانایی نعوظ نداشته باشد، یعنی در اصل عنن باشد زن می‌تواند این موضوع را در دادگاه مطرح کرده و با اثبات این موضوع امکان فسخ نکاح وجود دارد. یک حالت دیگر این است که مرد توانایی نعوظ دارد اما تمایل به برقراری رابطه جنسی ندارد و به اصطلاح سرد مزاج است، اگر زن بتواند این موضوع را در دادگاه اثبات کند و نشان دهد که این موضوع برای او قابل تحمل نیست و در چنین شرایطی نمی‌تواند ازدواج خود را ادامه دهد دادگاه حکم فسخ نکاح را صادر می‌کند.

یکی از مشکلات جنسی که در مردان بسیار رایج است زود انزالی می‌باشد، البته زود انزالی قابل درمان است و با مراجعه به پزشک می‌توان این مشکل را حل کرد. حال اگر یک مرد زود انزال باشد و از مراجعه به پزشک نیز امتناع کند برای زن حق طلاق وجود دارد. گاهی اوقات مردان از عمد با همسر خود رابطه جنسی برقرار نمی‌کنند و اگر دلایل آنان برای دادگاه قابل قبول نباشد، دادگاه به نفع زن حکم صادر کرده و با طلاق موافقت می‌کند. گاهی اوقات نیز به هنگام رابطه جنسی مردان از زنان درخواست‌هایی دارند که برای زنان خوشایند نیست، به عنوان مثال رابطه جنسی مقعدی، ممکن است این نوع رابطه برای زن قابل تحمل نباشد و در چنین شرایطی با اثبات این موضوع با کمک وکیل طلاق به دادگاه می‌تواند حکم طلاق را دریافت کند.

در صورت نداشتن رابطه به مدت ۴ ماه با زوجه،آیا برای وی حق طلاق ایجاد میشود؟

گاهی اوقات مردان به دلایلی از برقراری رابطه جنسی با همسر خود خودداری می‌کنند، همانطور که گفته شد برقراری رابطه جنسی یکی از اصول مهم زندگی زناشویی است و ایجاد مشکل در این اصل سبب بروز مشکلات مختلف در سایر بخش‌های زندگی زن و مرد می‌شود و به نحوی تعادل زندگی از بین می‌رود. بنابراین اگر زوج به مدت چهار ماه و یا حتی بیشتر از برقراری رابطه جنسی با زوجه امتناع کند این حق برای زن وجود دارد که این موضوع را در دادگاه مطرح کرده و درخواست طلاق کند، دادگاه با بررسی جوانب این موضوع حکم نهایی را صادر می‌کند. در بسیاری از موارد نداشتن رابطه جنسی از مصادیق عسر و حرج است، عسر و حرج یک اصطلاح حقوقی است که به معنای رنج و مشقت می‌باشد و زمانی که یک زن عسر و حرج را در مورد موضوع عدم داشتن رابطه جنسی با همسر خود مطرح کند به این معنا است که این موضوع سبب رنج و مشقت وی می‌شود و ادامه زندگی مشترک در چنین وضعیتی برای او دشوار است.

جوانب مختلف طلاق به دلیل عدم رابطه زناشویی

اختلافات خانوادگی یکی از اتفاقات رایج در زندگی‌های مشترک است و گاهی اوقات زمان زیادی صرف این اختلاف می‌شود و در این میان زن و مرد از برقراری رابطه جنسی با یکدیگر امتناع می‌کنند و در نتیجه علاوه بر اختلافات خانوادگی مشکلات دیگری نیز به وجود خواهد آمد. عدم رابطه زناشویی در یک زندگی مشترک جوانب فردی و اجتماعی زیادی را به دنبال خواهد داشت و آسیب‌های زیادی به افراد وارد خواهد کرد.

یکی از اصلی‌ترین علت‌های ازدواج برطرف شدن نیازهای زن و مرد از طریق قانونی و شرعی است، و در صورت نداشتن رابطه جنسی با مرور زمان صمیمیت و علاقه بین زن و مرد کم‌رنگ خواهد شد و این موضوع می‌تواند منجر به طلاق و پایان کار یک زندگی مشترک شود، و به طور کلی یکی از مواردی که بنیان‌های یک خانواده را سست می‌کند مشکلات جنسی و عدم توافق زوجین در برقراری رابطه جنسی است. در بسیاری از موارد نیز این موضوع سبب فساد اخلاقی و اجتماعی در افراد می‌شود، یعنی به دلیل نداشتن رابطه جنسی با همسر افراد به برقراری رابطه‌های جنسی نامشروع روی می‌آورند.

عدم رابطه ی جنسی زوجین

شرایط طلاق به دلیل عدم رابطه زناشویی

اگر زن یا مرد به دلیل عدم رابطه زناشویی قصد طلاق داشته باشند باید شرایط مشخصی را رعایت کنند. به طور کلی در قانون حق طلاق برای مردان است و طلاق تنها از جانب مرد انجام می‌شود، و در صورت درخواست طلاق از جانب زن برخی شرایط دیگر باید رعایت شود. در قانون طبق ماده‌های مشخصی این حق به زنان داده شده است که در صورت عدم رابطه زناشویی از دادگاه درخواست طلاق کنند، اما لازمه این کار اثبات این موضوع است. همانطور که گفته شد در برخی از موارد مرد در دادگاه به نداشتن رابطه جنسی به دلیل برخی شرایط اقرار می‌کند و اگر این شرایط از جانب دادگاه مورد قبول نباشد حکم طلاق صادر خواهد شد.

دعوای زن و شوهر به دلیل مسائل جنسی

همانطور که اشاره شد و با توجه به تحقیقات صورت گرفته بسیاری از اختلاف زن و شوهر در زندگی مشترک به دلیل مسائل جنسی است، مشکلات جنسی هم در زن و هم در مرد می‌تواند وجود داشته باشد. زمانی که یک زن مشکلات جنسی و ناتوانی در باروری داشته باشد مرد می‌تواند از او طلاق گرفته یا همسر دیگری اختیار کند و اگر یک مرد درگیر مشکلات جنسی و ناتوانی در باروری باشد دادگاه حق طلاق را به زن خواهد داد.

در این میان نکته بسیار قابل توجه این است که بسیاری از مسائل جنسی به راحتی قابل حل و قابل درمان هستند، اما در بیشتر اوقات زوجین به دلیل عدم آگاهی و یا لجبازی از درمان امتناع می‌کنند. به هنگام بروز دعوای زن و شوهر به دلیل مسائل جنسی بهترین راه حل کمک گرفتن از یک روان‌درمانگر است، در چنین مسائلی یک فرد متخصص با بررسی تمام جوانب و شرایط بهترین راهکار را برای برطرف کردن مشکلات ارائه می‌کند و در بسیاری از موارد از طلاق جلوگیری می‌شود. البته گاهی اوقات مشکلات به گونه‌ای است که تنها راه حل برای زن و شوهر جدایی و طلاق است.

وکیل در کرد کوی

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده