لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

وکیل ملکی در کرج

وکیل متخصص ملکی در کرج وکیل ملکی در کرج

وکیل ملکی در کرج: همان طور که می دانید همه افراد در زندگی خود قطعا چندین و چند بار فعالیت های ملکی انجام می دهند این فعالیت های ملکی شامل موارد مختلف و بسیار زیادی می شوند از جمله خرید و فروش و رهن و اجاره و غیره… اما در این میان ممکن است مشکلاتی هم به وجود بیاید از این رو باید بدانید که با این مشکلات چگونه روبرو شوید و چگونه هر چه سریع تر به آن ها با کمک بهترین وکیل ملکی در کرج پایان دهید. اما همان طور که می دانید اگر شما در دعاوی ملکی خود دچار مشکل شوید قطعاً نمی توانید به سادگی و با اختیار خود از آن رها شوید بهترین روش کمک گرفتن از وکیل ملکی در کرج است.

همان گونه که از نام دعاوی ملکی مشخص می باشد، در این نوع از دعاوی مهم، موضوع اصلی دعوا املاک می باشد. امروزه اشخاص زیادی می باشند که پا در عرصه ساختمان سازی یا خرید و فروش ملک گذاشته‌ یا قرار است این کار را انجام دهند. به همین جهت به نسبت زمان گذشته دعاوی ملکی افزایش چشمگیر و فوق العاده ای داشته است. با عرض تاسف انواع کلاهبرداری مانند جعل سند، فروش غیر قانونی ملک، فروش ملک به چند نفر انجام می شود. دعاوی ملکی خود نیز به دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم بندی شده اند. که بعضی از آن‌ دعاوی شامل الزام به تحویل ملک، خلع ید، تصرف عدوانی، فک رهن و … می‌شود.

قبل از چیزی باید بیان کرد که همواره از زمان های گذشته تا امروز سرمایه گذاری در حوزه املاک از محبوب ترین و بهترین سرمایه گذاری ها نزد آحاد افراد جامعه بوده و خواهد بود و اشخاص یک جامعه خرید ملک را به سرمایه گذاری دیگری ترجیح داده و می دهند. امروزه به دلیل شرایط اقتصادی کشور ایران، مساله مسکن و املاک از حوزه های مهم و بنیادی برای سرمایه گذاری ایرانیان به حساب می آید. بر اساس تحقیقات انجام شده دعاوی حقوقی و کیفری ملکی از پرتعدد ترین پرونده های موجود در میان دادخواست های مراجع قضایی و دادگاه ها می باشد. وکالت  قراردادی است که بر اساس آن یکی از طرفین طرف دیگر را جهت انجام کاری نایب خود قرار می دهد، در واقع وکالت قراردادی است بین شخصی به نام وکیل ملکی در کرج و شخص دیگری به نام موکل، وکیل و موکل در برابر یکدیگر حقوق و تکالیفی دارند که ملزم به رعایت آنها می باشد.

تحقیقات  و تجربیات نشان دهنده این است که در کشور ما و دیگر کشورها به علت عدم مشورت با وکیل و عدم آگاهی افراد از قوانین و مقررات حقوقی مکرر پرونده های مختلف به دادگاه ارجاع داده می شوند. افراد معمولاً بعد از ورود مشکل به وکیل در کرج مراجعه می کنند در صورتی که باید دید پیشگیرانه ای داشته باشیم، قبل از ورود به موضوع تمام جوانب کار را در نظر گرفته و با وکیل مشورت کنیم. به عنوان مثال هنگام خرید و فروش ملک و خودرو و یا انعقاد قرارداد کاری تجاری و بازرگانی بهتر است وکیل ملکی در کرج که در زمینه ساخت صاحب تخصص و تجربه است مشورت نمایید. وکالت حوزه گسترده ای دارد و هر وکیل در یک یا چند حوزه صاحب تخصص و تجربه می باشد، از حوزه های مختلف به وکالت می توان به وکیل کیفری، وکیل خانواده، وکیل ملکی، وکیل ثبت شرکت و غیره اشاره نمود که هر یک به دعاوی  خاصی رسیدگی می کنند. ما در این مقاله در مورد وکیل ملکی در کرج صحبت می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. 

وکیل متخصص ملکی در کرج تنها در حوزه تخصصی خود وکالت می‌پردازد و از ورود به پرونده هایی که در آنها صاحب تخصص و تجربه نیست  اجتناب می کند. بهترین وکیل ملکی در کرج به رابطه بین انسان و اموال غیر منقول می پردازد و در دعاوی همچون سرقفلی، خلع ید، تنظیم قرارداد، تصرف عدوانی و … صاحب تخصص و تجربه می باشد.

 از دیگر ویژگی های بهترین وکیل متخصص ملکی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ویژگی های وکیل ملکی در کرج 

  • بر تمامی قوانین و مقررات مربوط به دعاوی ملکی تخصص و تجربه کافی دارد و از دانش به روز حقوقی برخوردار است.
  • مهارت کلامی و فن بیان بالایی دارد و به خوبی می تواند از حقوق موکل خود دفاع نماید‌
  • از جرات و جسارت کافی برای کشف حقیقت برخوردار است‌
  • امانتدار و رازدار میباشد و به قاضی در جهت کشف حقیقت کمک می کند.
  • یک وکیل خوب ملکی در کرج باید در کار خود پیگیر و سمج باشد، بسیاری از پرونده‌ها با یک بار تلاش به نتیجه نمی رسد نیاز به پیگیری و تشکیل جلسات متعدد دارد، بنابراین وکیل ملکی در کرج همواره باید امیدوار باشد و موکل خود را برای رسیدن به هدف یاری نماید‌
  • وکیل باید خدمت به مشتری را همواره در اولویت خود قرار دهد و هدف اصلی او کمک به کشف حقیقت باشد.
  • با توجه به تغییر مکرر قوانین و کیل باید  مکرر علم خود را به‌روز نماید‌.
  • با تخصص در وکالت نمی‌توان مشاوره داده یا وکالت افراد را به خود گرفت وکیل پایه یک دادگستری باید مهارت های دیگری از جمله مهارت های زبان بدن،مذاکره با مخاطب، تکنیک های جنگ  روانی، خلاقیت، تکنیک حل مسئله و تعارض، ارتباط موثر و هوش اجتماعی بالایی داشته باشد.
  • با توجه به اینکه افراد به دلیل داشتن مشکلات قانونی به وکیل ملکی در کرج مراجعه می‌کنند، بنابراین یکی از دغدغه‌های آنها اقدام به موقع و اطلاع رسانی به وی می باشد، وکیل باید با اقدام به موقع همواره افراد را در جریان روند پرونده قرار دهد.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های وکیل هوشمندی آن است بهترین وکیل ملکی کرج باید حواسش به همه چیز باشد و حرکات و سکنات را  زیر نظر بگیرد تا موکل خود را به حوادث  پنهان از نظر وی آگاه سازد.
  • یک وکیل فقط از یک زاویه دید و مسائل نگاه نمی کند و تمامی عوامل موثر و ابعاد و مولفه های پدیده موجود را در نظر می‌گیرد.
  • وکیل ملکی باید امانت‌دار باشد و از  اسناد و مدارکی که  موکل در اختیار او قرار می دهد بی خوبی مراقبت نماید. چ امانتداری اینقدر مهم است که برخی از افراد آن را در ردیف صداقت قرار داده اند.
  • وکیل حرفه ای علاوه بر تخصص در وکالت باید شخصیت و منش خوبی داشته باشد. به عبارتی باید اخلاق‌مدار باشد و از ارزش های والای انسانی همچون صداقت برخوردار باشد.

شماره تلفن وکیل ملکی در کرج

درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

چرا در معاملات ملکی باید به وکیل ملکی در کرج مراجعه نمود؟

وکیل ملکی در کرج وکیلی است که در حوزه دعاوی ملکی تخصص دارد‌ وکیل ملکی برای آن دسته از دعاوی اطلاق می شود که به نوعی به موضوع ارتباط بین اموال غیر منقول و انسان می‌پردازد. اموال  غیرمنقول اموالی هستند که امکان جابجایی و نقل و انتقال آنها وجود ندارد، و در یک تقسیم بندی شامل املاک و اراضی می باشد و در تقسیم بندی دیگر می توان اراضی را به اراضی داخل محدوده شهری و اراضی خارج از محدوده شهری تقسیم نمود. در واقع دعاوی ملکی از اون مهمترین دعاوی هستند که مکرر به دادگاه ارجاع داده می‌شوند زیرا با توجه به اینکه افراد به‌طور روزمره با مسائل ملکی سروکار دارند اما  اطلاعات آنها در این حوزه بسیار محدود است. مشورت با بهترین وکیل ملکی در کرج و سپردن مراحل انجام کار به ایشان از بروز بسیاری از خطاها و اشتباهات جلوگیری می کند و مانع از بروز خسارت های جبران ناپذیر می شود.

ملک چیست؟

ملک یک کلمه عربی می باشد که وارد لغت نامه فارسی شده است. بر اساس نوع تلفظ ملک معانی مختلفی دارد. به تامام دارایی های غیر منقول در ردیف ملک قرار قرار گرفته باشد و انواع مختلفی دارد ملک گفته می شود. مهم ترین انواع ملک، ملک مشاعی و ملک مفروز می باشد.

اثبات مالکیت

مالکیت حقی است که اشخاص نسبت ‌به اموال و دارایی‌های خود دارند. حق مالکیت موجب می‌شود که مالک، هر تصرفی که بخواهد در اموال خود داشته باشد. هیچ‌کس نمی‌تواند مانع برخورداری مالک از اموال او شود. دعاوی مربوط به اثبات مالکیت از دعاوی بسیار مهم و تخصصی است. برای اثبات مالکیت یک شخص لازم است که سابقه تصرف او بررسی شود. در دعاوی اثبات مالکیت، شخصی که بر ملک تصرف دارد، مالک محسوب می‌شود مگر اینکه بتواند با استفاده از دلایل و مدارک معتبر مالکیت خود را اثبات کند. بنابراین شخصی که بر خلاف این‌ موضوع، ادعای مالکیت دارد، باید بتواند مالکیت خود را ثابت کند.

الزام به تحویل ملک

وقوع عقد بیع به روش صحیح و درست موجد تعهداتی برای هر کدام از خریدارها و فروشنده ها است. مهم ترین تعهد های ناشی از عقد بیع را می توان تعهد خریدار به پرداخت ثمن و تعهد فروشنده به تحویل مبیع بدانیم. الزام به تحویل ملک نیز نتیجه بیع صحیح املاک می باشد. هما گونه که در حالت عدم پرداخت ثمن از طرف خریدار، فروشنده می تواند دعوای مطالبه ثمن را علیه خریدار اقامه نماید، در حالت خودداری نمودن فروشنده از تسلیم کردن مبیع نیز، خریدار می تواند ضمن تقدیم دادخواست به خواسته الزام به تحویل ملک، اجبار فروشنده به ایفاء تعهدات قراردادی را از دادگاه تقاضا نماید زمانی ‌که در قرارداد فروشنده متعهد می‌شود؛ ملک خود را در مقابل دریافت مبلغ تعیین ‌شده به طرف دیگر بدهد، موظف است که در زمان مقرر به این تعهد خود عمل کند.

دعاوی خلع ید توسط وکیل ملکی در کرج

خلع ید یک دعوای حقوقی می باشد که در حوزه اموال غیرمنقول قرار دارد و امکان شکایت کیفری در آن وجود نخواهد داشت. در مفهوم ساده تری می توان این گونه بیان کرد که دعوای خلع ید زمانی مطرح می شود که شخصی به صورت غیرقانونی در مال غیرمنقول شخص دیگری تصرف داشته باشد و صاحب مال قصد داشته باشد که مال خویش را از دست متصرف خارج کند. بر اساس ماده 308 قانون مدنی: غصب استیلا بر حق غیر می باشد به نحو عدوان. کلمه خلع ید در قانون مدنی قید نشده است اما این ماده خلع ید را تصرف غاصبانه معرفی کرده است که در حقیقت همان خلع ید می باشد. به زبان ساده تر می توان بیان کرد که اگر چه ملک مالکی به هر دلیلی در تصرف انسان دیگری بوده باشد و مالک راضـی به ادامـه تصرفات متصرف نباشد می تواند با تقدیم نمودن دادخواست خلع ید به مراجع قضائی درخواست اخراج متصرف از ملک خودش را ثبت کند. چنانکه اگر ملک مالکی به هر دلیل در تصرف شخص دیگری باشد و مالک به ادامه این تصرف راضی نباشد می تواند از مراجع قضایی درخواست اخراج متصرف از ملک خویش را داشته باشد. برای مشاوره حقوقی در کرج تماس بگیرید.

تفاوت دعاوی خلع ید و تصرف عدوانی چیست؟

 در دعاوی تصرف عدوانی رعایت تشریفات دادرسی لازم نمی باشد در صورتی که در دعاوی خلع یا باید همه تشریفات رسمی طی شود.

 هر دو دعوی  قابلیت تجدید نظر توسط شاکی یا وکیل ملکی در کرج دارند.

بر اساس ماده یک‌قانون اجرای احکام حتماً باید حکم قطعی و بعد اجرا شود در صورتی که در دعاوی تصرف عدوانی چنانچه بلافاصله قابل اجرای حکم بر فاصله قابل اجرا می باشد و نیازی به قطع شدن و صدور اجرایی ندارد.

 در تصرف عدوانی لازم نیست شاکی مالک باشد بلکه مستاجر، مباشر،خادم، رعیت، کارگر و هر کس به نمایندگی یا به امانت مال غیر را متصرف است می‌تواند به جای مالک اقامه دعوی کند. در دعاوی خلع ید فقط اشخاص ذینفع یا وکیل ملکی در کرج و یا قائم مقام و نماینده قانونی وی می توانند طرح دعوی نمایند.

تفاوت تفکیک و افراز در فروش ملک مشاع
The difference between separation and separation in the sale of common property

تفاوت تفکیک و افراز در فروش ملک مشاع از دیدگاه وکیل ملکی در کرج

در دعاوی که فروش ملک مشاع در پرونده های ملکی مورد بحث قرار می‌ گیرد در واقع منظور ملکی است که شرکای زیادی در آن شریک هستند بنابراین اگر یکی از شرکا قصد فروش ملک را داشته باشد و کشورهای دیگر چنین قصدی نداشته باشند ممکن است دعوا و درگیری پیش بیاید بنابراین پرونده فروش ملک مشاع باز خواهد شد. که در این پرونده قاضی دادگاه رای نهایی را اعلام می کند.

دعاوی تصرف عدوانی در کرج

لازم است بدانید که دعوای تصرف عدوانی یکی از جرائم علیه اموال و مالکیت دعوای تصرف عدوانی است. وفق با ماده ۱۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی تصویب شده در سال ۱۳۷۹ دعوای تصرف عدوانی عبارت می باشد از ادعای متصرف قبلی مبتنی بر این که فرد دیگری، بدون رضایت شخصی او مال غیر منقول را از تصرف وی خارج کرده باشد و اعاده تصرف خود را نسبت به آن مال درخواست خواهد کرد. در دعوای تصرف عدوانی نیز ادعای ذی حقی خواهان مبتنی بر استفاده کردن عملی و یا در اختیار داشتن مال مورد نظر است. در واقع قانون گذار به شخص متصرف قبلی مال غیر منقول که ملک مورد نظر عدواناٌ از تصرف او خارج شده حق داده که بدون نیاز داشتن به ارائه کردن دلیل مالکیت صرفا اثبات تصرف قبلی خویش تحت شرایطی از دادگاه صالح حکم به رفع تصرف متصرف فعلی را گرفته. در نتیجه مدعی در این جا صرفا به تصرفات سابق خود استناد می کند و به حق مالکیت خویش نسبت به ملک که ممکن است که داشته یا نداشته باشد استناد نخواهد کرد. دادگاه صالح به جهت رسیدگی به دعوای تصرف عدوانی دادگاهی می باشد که مال غیر منقول در حوزه آن واقع می باشد.

دعاوی الزام به تنظیم سند رسمی در کرج

 چنانچه شخصی بر اساس عقد، بیع و هبه مالک ملک شده باشد و انتقال دهنده از تنظیم سند رسمی اجتناب کند ذینفع می‌تواند در دادگاهی که ملک در آن واقع شده است درخواست الزام به تنظیم سند رسمی نماید.

گاهی الزام به تنظیم نامه  به صورت مشاعی است. ممکن است افراد در ملک شریک شوند در این صورت به صورت قهری یا به صورت ارادی افراد در ملک شریک می شوند. در این صورت در بهره برداری با مشکل مواجه می شود. در این صورت برای تفکیک نیاز به تنظیم سند است که مقدار مالکیت هر کس مشخص شود. برای این کار لازم است به صورت ارادی و از طریق دادگاه سند مورد نظر تنظیم گردد و اقدام به تقسیم نامه ملک شود. در واقع این سند نشان دهنده این است که هر بخشی از این ملک به چه شخصی تعلق دارد.

زمانی که ملک غیر‌منقولی از فردی به فردی دیگر به وسیله خرید و فروش و مثل آن منتقل می ‌شود باید برای مالک جدید سند رسمی تنظیم بشود، چون که کسی مالک شناخته می ‌شود که سند رسمی را داشته باشد. بعضی اوقات برخی از فروشندگان ملک به دلایلی برای تنظیم سند حاضر نمی ‌شوند که خود این موضوع موجب شکایت خریدار می‌شود.

دعاوی فروش ملک مشاع در کرج

ممکن است افرادی که در یک ملک با یکدیگر شریک شده‌اند یکی از آنها قصد فروش ملک مشاع را داشته باشد. اصولا فروش مال مشاع توسط یکی از شرکا امکان پذیر نیست و  برای فروش مال مشاع رضایت کلم شرکا لازم است چنانچه یک شریک به فروش ملک رضایت نداشته باشد هر یک از شرکا این امکان را دارند تا از دادگاه درخواست فروش مال مشاع نماید بدون کسب اجازه از دادگاه نمی تواند ملک مشاع را بفروشند.

اهمیت مراجعه به وکیل متخصص در کرج

بسیاری از حقوق مالی که در آن ضرر و زیان و سود و منفعت اشخاص جابجا میشود حضور وکیل ملکی با تجربه در کرج لازم میباشد. چگونگی و نحوه طرح دعوا اهمیت بسیاری دارد باعث می شود و روند دادرسی و تعیین محدوده حقوق اصحاب دعوا به درستی مشخص شود. در واقع طرح دعوا بر اساس شکایت شما می باشد، بنابراین برای اینکه شما در روند و اجرا  دچار مشکلات ناشی از بی تجربگی نشوید توصیه می شود که حتماً موضوعات و دعاوی ملکی خود را به وکیل متخصص ملکی در کرج بسپارید. وقتی شخصی ملک دیگری را تصرف می‌کند این وکیل متخصص است که باید تشخیص دهد باید دعاوی حقوقی تصرف عدوانی را مطرح کند یا خیر! وکیل کیفری از  قوانین و مقررات در این زمینه  آگاهی دارند و میدانند حق را به چه کسی دهند و سایر جزئیات دیگری که وجود دارد مطلع می باشند. به دلیل وجود قوانین متعدد در حوزه امور ملکی ،وکیل با تجربه در کرج می داند که ارزش معاملاتی املاک چیست و چه تبصره ها و قوانین و مقرراتی  در  زمینه اخذ مالیات و غیره وجود دارد. و طرح دعوی چگونه است.

این بهترین وکیل ملکی در کرج است که زمان مناسب را برای ارائه ادله و اظهارات به  دادگاه در نظر می‌گیرد. و هنگامی که  حق با  موکل است به علت استفاده نابهنگام حق و حقوق ایشان ضایع نشود. در واقع همیشه امکان ضایع شدن حق افراد در رابطه با اموالی که دارند مطرح می شود. دعاوی ملکی ابعاد و زوایای مختلفی دارند که به برخی از آنها در بالا اشاره کردیم؛ قرارداد تخلیه ملک مسکونی، دعاوی تصرف عدوانی و .. وجود دارد که با تضییع حقوق افراد در هر کدام از آنها، فرد متحمل ضرر های مالی بسیاری می شود بنابراین افراد برای پیگیری دعاوی ملکی خود حتماً باید به وکیل متخصص ملکی مراجعه نمایند. اما اگر درگیر دعاوی خانواده در کرج شده اید میتوانید از وکیل خانواده در کرج کمک بگیرید.

دعاوی ملکی کیفری در کرج

این دعاوی مربوط به وقتی هستند که هنگام معامله جرمی هم اتفاق افتاده است. شخص مرتکب با آگاهی و دانش کامل و کافی نسبت به مواد حقوقی و با علم بر اینکه عمل او جرم می باشد این کار را انجام می دهد. تقریبا می‌توان بیان کرد که موضوع دعاوی ملکی کیفری مربوط به کلاهبرداری و فروش مال غیر می‌باشد.

دستور تخلیه توسط وکیل ملکی
Eviction order by a real estate lawyer

دعاوی تخلیه توسط وکیل ملکی در کرج

اگر مشخص شود که شما صاحب ملک هستید و فردی که ملک شمارا تصرف نموده محکوم شود در این صورت قاضی پرونده حکم تخلیه ملک را خواهد داد از این رو شما می توانید از وکیل ملکی در کرج خود بخواهید که حکم تخلیه یا دستور آن را به فرد مورد نظر ارائه دهد. با توجه به دستور تخلیه قطعاً موظف به تخلیه ملک تصرفی می باشد. نحوه مطالبه اجور معوقه ملک مسکونی با وکیل ملکی از جمله مواردی است که در مورد آن سوال پیش می آید. در پاسخ به سوالات این چنینی باید گفت اگر فردی که ملکی را اجاره کرده و بر اساس اجاره نامه موظف به پرداخت مبلغی در زمان معین شده است  در صورتی که بین مالک و مستاجر قرارداد منعقد شود و مدت قرارداد تمام شود مستاجر باید ملک را تخلیه نماید،  در صورت امتناع از تخلیه، صاحب ملک و  یا وکیل ملکی وی می توانند با مراجعه به شورای حل اختلاف با تودیع مبلغ قرض الحسنه یعنی پول پیش از دستور تخلیه را دریافت نمایند این دستور فوری و غیر قابل اعتراض می باشد.

اخذ پایان کار توسط وکیل ملکی در کرج

 پایان کار ساختمان نشانه ی این است که ملک ساخته شده و دارای تخلف ساختمانی نمی باشد، بر اساس معیارهای فنی و مهندسی توسط مامورین و بازرسین شهرداری تایید شده است. در این مرحله با اخذ گواهی پایان کار میتوان نسبت به اخذ صورت مجلس تفکیکی از اداره ثبت محل اقدام نمود. بر مبنای دو بند فوق می‌توان نسبت به اخذ سند ششدانگ تفکیکی نیز لازم را انجام داد بدیهی است کردن این مراحل  هم زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد و هم پیچیدگی‌های زیادی دارد و نیاز به تسلط به قوانین و مقررات حقوقی می باشد. در حالی که اگر شما انجام مراحل اداری و حقوقی اخذ پایان کار را به بهترین وکیل ملکی در کرج بسپارید هم پروسه انجام  کارهای فوق کوتاه تر میشود، هم بدون کارشکنی از طرف ادارات و اخذ هزینه اضافی می توانید کار خود را به ثمر برسانید.

وکیل ملکی در دعاوی سرقفلی در کرج

دعاوی سرقفلی یکی دیگر از مهم ترین پرونده های ملکی است که افراد زیادی با آن مشکل دارند. در چنین پرونده ‌هایی صاحب سرقفلی موظف است که از سرقفلی مراقبت کند از این رو سرقفلی که همان اعتبار کسبه محسوب می ‌شود اگر مورد تهدید واقع شوند بهترین وکیل ملکی در کرج می تواند با ارائه یک دفاعیه در دادگاه از قاضی پرونده درخواست بازپس گیری سرقفلی را کند. 

مسائل مربوط به سرقفلی از ظرافت و پیچیدگی های خاصی برخوردار می باشد لذا برخورداری از یک وکیل متخصص ملکی در حوزه دعاوی ملکی کمک شایانی به شما می کند. حق سرقفلی حقی است که در خلال مدت اجاره با توجه به شهرت کسب و حق مشتری گری مستاجر به تدریج برای وی در ملک ایجاد میشود حالا چه مستاجر مال را به صاحب ملک داده باشد و یا نداده باشد در واقع این عمل به عمل مستاجر بستگی دارد. اگر در مورد تجاری هیچ فعالیتی نکند برای وی حق کسب و پیشه هم ایجاد نمی شود.

به عنوان مثال اگر مستاجر مغازه را در جهت شغل شیرینی فوری فروشی اجاره کرده است در آن مدت ها فعالیت داشته است و در نتیجه عمل مستاجر آین محل در ذهن مشتریان گذری و یا بومی به عنوان شغل شیرینی فروشی شناخته می‌شود و ممکن است مشتریان بارها برای خرید شیرینی به آن محل مراجعه کند این حقی  که موجب جذب مشتریان بیشتر و اعتبار محل کسب شده می‌شود حق مشتری گیری و یا پیشه نامیده می شود. وکیل ملکی در دعاوی حقوقی از بروز اشتباهات و خطاهای خطاهای فاحش در حوزه نگارش و تنظیم قراردادهای ملکی جلوگیری می کند و در صورت بروز اختلاف و نزاع به بهترین شکل این دعواها حل می شود.

آیا می توان دعاوی ملکی در شهرها و استان ها را به وکیل ملکی در کرج سپرد؟
Can real estate claims in cities and provinces be entrusted to a real estate lawyer in Karaj?

دعاوی سرقفلی در کرج

سرقفلی که در قانون و مقررات قدیمی روابط موجر و مستاجر با عنوان حق کسب و پیشه یا تجارت شناخته می‌ شده است حقی می باشد که قانون‌گذار برای مستاجران ملک های تجاری در نظر گرفته است تا از آن‌ها به روشی ویژه حمایت کند. اولین نکته مهمی که از این تعریف مشخص شده این است که سرقفلی تنها برای ملک های تجاری تعریف شده ست و برای اماکن مسکونی چنین حقی تعریف نشده است. در قانون سال ۵۶ از مفهوم قید شده به عنوان «حق کسب و پیشه یا تجارت» یاد شده است، حال آنکه در قانون سال ۷۶ (قانون فعلی) این مفهوم با تفاوت‌هایی به «سرقفلی» تغییر پیدا کرده است. در نتیجه اگر که قرارداد اجاره قبل از سال ۷۶ منعقد شده باشد بایستی به قانون سال ۵۶ رجوع نمود. حق کسب و پیشه یا تجارت به این معنا می باشد که مالک نمی ‌تواند بعد از اتمام مدت قرارداد مستاجر را مجبور به تخلیه مکان تجاری نماید، بلکه قرارداد به طور خودکار تمدید خواهد شد.دعاوی سرقفلی یکی دیگر از مهم ترین پرونده های ملکی هستد که اشخاص زیادی با آن مشکل دارند و توسط وکیل سرقفلی پیگیری می شود.

مطالبه سرقفلی و در اختیار داشتن حق کسب و پیشه

لازم است بدانید که در قرارداد‌های سرقفلی که اتکا به مشتریان وفادار و خوش نام دارد، حق کسب و پیشه معین و مشخص می ‌شود. حال اگر که شخص بخواهد قرارداد را فسخ نماید یا دستور به تخلیه ملک بدهد باید این حق را برای مستاجر در نظر بگیرد. از دیگر دعاوی ملکی حقوقی، دعاوی مربوط به الزام به دریافت صورت‌مجلس تفکیکی برای ساختمان‌هایی با واحد‌های مستقل و چندگانه، الزام به دریافت پایان کار، فسخ قراردادهایی که از لحاظ قانونی مشکل دارند، افزایش یا کاهش میزان اجاره‌بها مطابق با عرف جامعه است.

وکیل مربوط به دعاوی اراضی ملی در کرج

در سال های اخیر با توجه به پدیده زمین خواری، تجاوز به اراضی ملی و مراتع از سوی دستگاه‌های قضایی برای اراضی ملی مورد توجه قرار گرفته است. به طوری که گاهاً سخت‌گیری‌های اعمال می‌شود که حتی زمین های شخصی افراد به خصوص اسناد قدیمی که سالهاست مالک به دلیل موروثی شدن، مرگ یا مهاجرت به خارج از کشور پیگیر آن نبوده است در لیست اراضی ملی قرار می گیرند. پس گرفتن آن از دولت خارج کردن آن از اراضی ملی پروسه پیچیده و زمانبر است لذا وکیل اراضی ملی در این زمینه می‌تواند کمک شایان توجهی نماید.

بنابراین وکیل ملکی کرج در در زمینه ژ دعاوی ملکی و دعاوی مربوط به زمین دارای تخصص و تجربه و مهارت است.در واقع وکالت آمیزه ای از علم و هنر است؛ علم با تحصیل در دانشگاه و مطالعه ی کتب به دست می آید اما هنر مجموعه ای از ویژگی های است که یک وکیل باید دارای باشد تا بتواند از موکل خود دفاع نماید. مراجعه به وکیل ملکی در کرج زمان و هزینه ی رسیدگی به پرونده های حقوقی را کاهش می دهد.

وکیل زمین در کرج

وکیل زمین کسی است که در مورد موضوع  ملک و زمین‌ها به طور ویژه فعالیت می‌کند و به قوانین ثبتی و قوانین زمین شهری و سایر مقررات حاکم بر این دعاوی گاهی می باشد. و اطلاعات خود را به روز نگه می دارد. وکیل زمین در کرج با کسب اطلاعات کافی و استفاده از تجربیات خود در مورد دعاوی املاک مستغلات به شما کمک می‌کند. با توجه به اینکه برخی از زوایای مربوط به  مربوط به  دعاوی زمین تنها در دادگاه قابل طرح نیست ممکن است در دوایر ثبتی نیز اقامه شوند. لذا بهترین وکیل زمین در کرج با تخصص و تجربه خود تمام این مراحل اداری را طی می‌کند و باعث کاهش هزینه‌ها و زمان رسیدگی به دعاوی شما می شود.

تمام وکلای گروه دادورزان صلح و سازش
All the lawyers of the Peace and Compromise Lawyers Group
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا