لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

وکیل وصول مطالبات در کرج

وکیل متخصص وصول مطالبات در کرج وکیل وصول مطالبات در کرج

وکیل وصول مطالبات در کرج

حتما می دانید منظور از وصول مطالبات چیست در واقع مطالبات همون بدهی ها و یا مبالغی هستند که شما به افراد دیگر قرض داده اید یا فردی از شما آن را طلب کرده بنابراین پس از مدت مشخصی شما درخواست بازگرداندن آن را خواهید داشت. از این رو برای دریافت آن اقدام می کنید. اصول مطالبات ممکن است کمی به طول انجامد یعنی فردی که از شما پول را طلب کرده ممکن است بر اساس شرایط و موقعیت قادر و پرداخت آن نباشد از این رو شما مجبور می‌ شوید که به صورت قانونی اقدام کنید.ما امروز تصمیم گرفتیم تا در خدمت شما باشیم و در مورد یافتن وکیل پایه یک دادگستری در کرج اطلاعات بیش تری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم بنابراین پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

شماره تلفن وکیل وصول مطالبات در کرج

وکیل وصول چک و سفته در کرج

اگر چکی در دست دارید که وصول نمی شود می توانید با مراجعه به بانک گواهی عدم پرداخت بگیرید و نسبت به شکایت حقوقی از چک اقدام نمائید. در شکایت حقوقی دارنده چک می تواند وجه آن را از هر یک از مسئولین چک درخواست نمابد مسئولان چک عبارتند از صادر کننده، ظهر نویس و ضامن. در واقع صادر کننده چک شخصی است که چک را صادر نموده است و ضامن کسی است که پرداخت وجه چک را ضمانت کرده است.

سفته سندی می باشد که به سبب آن امضا کننده تعهد می دهد مبلغی در موعد معین یا عندالمطالبه در وجه حامل یا شخص معین یا به حواله کرد آن کار سازی می نماید. در سفته مبلغی که باید تادیه شود با تمام حروف، گیرنده وجه، تاریخ پرداخت و تاریخ صدور و نام صادر کننده باید نوشته شود. اگر متعهد سفته در سررسید از پرداخت مبلغ مندرج در آن امتناع کند، دارنده سفته موظف است به سبب نوشته ای که واخواست یا اعتراض عدم تادیه نامیده می شود ظرف مدت 10 روز از تاریخ وعده سفته اعتراض خود را اعلام کند و ظرف مدت 1 سال نسبت به طرح دعوی اقدام کند. همانطور که میدانید در هر موضوع حقوقی باید به متخصص آن مراجعه کرد مانند دعاوی کیفری که توسط وکیل کیفری در کرج انجام میشود، وصول چک و سفته نیز توسط وکیل وصول مطالبات انجام میشود.

وکیل وصول مطالبات چه کاری را انجام می دهد؟

وکیل وصول مطالبات وکیلی است که طلب افراد را از روش های قانونی و روند اداری ، وصول می کند. بازپس گیری مطالبات معوقه از دو طریق رسمی و غیر رسمی انجام می پذیرد، شیوه رسمی در واقع همان مراجعه به وکیل پایه یک و طی مراحل قانونی و حقوقی است.

 دعاوی مالی که در حیطه ی کاری وکیل وصول مطالبات قرار می گیرند شامل : مطالبه وجه، مطالبه طلب، وصول چک، وصول سفته، وصول مهریه، نفقه و غیره می باشد. وصول مطالبات مالی، معمولا به وسیله سند عادی انجام می شود. یعنی اسنادی که بین طرفین تنظیم و امضا و اثر انگشت و یا مهر موجود در آن، قابل استناد در دادگاه است. وکیل وصول مطالبات تمامی روندها و امور حقوقی که سبب وصول مطالبات می شود را انجام می دهد و تا به نتیجه رسیدن موکل خود تلاش خود را انجام می دهد.

کارهایی که وکیل وصول مطالبات انجام می دهند ، عبارتند از:

  • اقامه دعاوی حقوقی مطالبه وجه چک و سایر اسناد تجاری و اسناد رسمی و عادی (سفته، برات، رسید عادی، فاکتور فروش، قبض انبار، بارنامه)
  • دعوای کیفری (درخواست مجازات) علیه صادر کننده چک بلامحل و جلب متهم
  • جلب متهم صدور چک بلامحل و حسب مورد ورود به مخفیگاه متهم جهت جلب
  • درخواست صدور اجرائیه ثبتی و ممنوعیت خروج بدهکار از کشور
  • توقیف اموال و دارایی های صادر کننده چک بلامحل (تأمین خواسته)
  • طرح و دفاع از دعوای ورشکستگی تاجر و شرکت های تجاری
  • در صورت تمایل موکل و توافق طرفین اجرای احکام حقوقی و کیفری راجع به مطالبات تجاری و مدنی قابل پیگیری است.
  • درخواست اعمال ماده ۲ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی و جلب و حبس متهم
  • علیه ظهر نویس و ضامن اسناد تجاری هم می توان اقامه دعوا نمود و می توان توقیف اموال این اشخاص را هم درخواست کرد.

مشاور حقوقی وصول چک

وصول چک برگشتی به معنای درخواست پرداخت بدهی و تسویه حساب بدهکار می باشد، پرونده های وصول مطالبات به ظاهر عملی ساده است ولی ناآگاهی افراد نسبت به پیچیدگی ها و قوانین مرتبط به امور چک و سفته ممکن است فرصت احقاق حق را از شخص بگیرد. گروه وکلای دادورزان صلح و سازش در زمینه دعاوی وصول مطالبات در تهران پنج سال سابقه فعالیت مستمر دارد.

وکیل وصول مطالبات در کرجشرایط وصول مطالبات یا مطالبه بدهی

در واقع هر کسی که از شما پول قرض می گیرد این بدهی را باید در زمان و موقعیت مشخصی به شما بازگرداند این شرایط و موقعیت خاص شرایط وصول مطالبات نامیده می شود که شما آن را تعیین می کنید برای مثال شما بدهی به مبلغ دو میلیون تومان را از فردی می خواهید بنابراین تعیین می کنید که فرد مقابل این مبلغ را طی دو ماه آینده به شما بازگرداند. از این رو اگر فرد نامبرده در برگرداندن مبلغ اهمال کند شما می توانید سریعاً به صورت قانونی عمل کنید.

شرایط مهم وصول مطالبات

وصول انواع مطالبات در قالب اسناد تجاری و وجه نقد صورت می‌گیرد. طلبکار ممکن است طلبی که از مدیون دارد، وجه نقد بوده و یا از او چک یا سفته داشته باشد. پر واضح است که وصول کردن هر کدام از انواع مطالبات، شرایط خاص خود را دارد و نمی‌توان هر روشی را برای وصول نمودن انواع مختلف مطالبات در نظر گرفت.

در صورتی که طلبکار می‌خواهد طلب خود را از راه قانونی از بدهکار بگیرد، باید از روشی که برای مطالبات مربوطه در قانون عنوان شده است، استفاده گردد که برای اشنایی با این شرایط و اطلاع از ان ها توصیه می شود که از وکیل وصول مطالبات کمک بگیرید.

مرجع طرح دعاوی وصول مطالبات

برای دعاوی وصول مطالبات همانند دیگر دعاوی حقوقی باید دادخواست دعوی خود را به همراه مدارک و ادله ی خود را توسط دفاتر الکترونیکی قضایی ثبت نمایید، در پیامکی در دو یا سه رو آتی برای تعیین نوبت دادگاه به شما ارسال می شود ، مرجع صالح رسیدگی به دعوی شما نیز ذکر می شود. به صورت کلی مرجع صالح رسیدگی به دعاوی وصول مطالبات به صورت زیر می باشد:

  • اگر مبلغ معوقه کمتر از ۲۰ میلیون تومان باشد : مرجع ذیصلاح رسیدگی به این دعاوی ، شورای حل اختلاف محل می باشد.
  • اگر مبلغ معوقه بالاتر از ۲۰ میلیون تومان باشد : مرجع صالح برای رسیدگی به دعوی ، دادگاه عمومی محل می باشد.

وکیل وصول مطالبات در کرجمراحل وصول مطالبات از طریق وکیل

وصول مطالبات از طریق وکیل مراحل مختلف و گوناگونی دارد و همه این مراحل وابسته به عوامل مختلفی است برای مثال یکی از این مراحل مربوط به مبلغ یا مقدار مطالبه می باشد. مراحل دیگر مربوط به شرایطی است که برای وصول آن در نظر گرفته اید. مواردی که در زیر می بینید همگی مراحل وصول مطالبات از طریق وکیل هستند توجه شما را به موارد زیر جلب می کنیم:

  • مرحله اول طرح شکایت از سوی وکیل بر علیه فردی که وصول مطالبات را انجام نداده است.
  • در مراحل بعد جلسات دادگاه تشکیل می شود که وکیل باید حتماً در آن ها حضور داشته باشد.
  • در چنین شرایطی وکیل یک دفاعی تنظیم نموده و از موکلش دفاع می کند.
  • وکیل بر اساس تبصره و قوانین موجود در دادگاه مطالبات موکلش را درخواست خواهد نمود.
  • و در نهایت نتیجه دادگاه به نفع موکلش تمام خواهد شد.

همه این مراحل تنها با وجود وکیل خوب وصول مطالبات در کرج امکان پذیر است و یک فرد به تنهایی نمی تواند چنین مراحلی را به صورت تخصصی در دادگاه دنبال کند. همچنین شما میتوانید مشکلات حقوقی خود را با مشاوره حقوقی در کرج در میان بگذارید .

مشاوره ی وصول مطالبات در کرج

قبل از اقدام به هر کاری ، اگاهی و اطلاعات نسبت به موضوع مد نظر لازم و ضروری است ، با وجود اهمیت مسائل حقوقی اعم از وصول مطالبات ضروری است تا قبل از اقدام از فردی که دارای تخصص و مهارت لازم و کافی در این زمینه است ، اطلاعات و مشاوره ی لازم را دریافت کنیم.

یکی از مهم ترین مسائلی که گریبان گیر افراد زیادی میشود وصول مطالبات است . از این رو که در این نوع مسائل موضوعات مالی مطرح است از بسیاری از جنبه ها اهمیت بیشتری پیدا میکند . زیرا شکست در آن ها موجب تضرر پولی و مالی شخص شده و سوء نتایج مرتبط به خود را به دنبال خواهد داشت . از این جهت در این مسائل توسل به شخص متخصص و وکیل حقوقی اهمیت دوچندان پیدا میکند که باید از وکلای متخصص و باسابقه در این حوزه کمک و مشاوره ی لازم را درخواست کنید.

درخواست مشاوره وکیل

وکیل وصول مطالبات در کرج

درخواست مشاوره وکیل

صدور اجراییه چک های صیادی

شما عزیزان با چک های صیادی به خوبی آشنایی دارید و می دانید که اگر فردی مبلغی که در چک صیادی درج شده است را پرداخت نکند فردی که چک را در دست دارد می تواند از طریق بانک و سامانه الکترونیکی صیاد اقدام به صدور اجراییه چک های صیادی نماید. البته که زمان یا مهلت پرداخت چک صیادی حدود ۱۰ روز است که اگر بیش از آن شود فرد دارنده چک می تواند به صورت قانونی اقدام کند. از این‌ رو بانک موظف است که اطلاعات چک را در سامانه چک های برگشتی بانک مرکزی ثبت نماید. در این صورت برای کسی که دارنده چک است یک گواهی صادر می شود که فرد دارنده چک می تواند با در دست داشتن این گواهی به مراجعه به دفتر خدمات الکترونیکی قضایی درخواست اجراییه چک صیادی را بدهد. در این صورت پرونده به اجرا در می آید و قاضی پرونده می تواند بر علیه صادر کننده چک و صاحب حساب اجراییه صادر کند. البته که در این صورت برای دریافت مبلغ می تواند به صورت مصادره اموال یا مسدود نمودن حساب های بانکی از سوی قانون و حکم اجراییه اقدام نماید و به راحتی مبلغ را پس بگیرد.

 

درخواست مشاوره وکیل

جمع بندی

از دیگر پرونده هایی که در دادگاه افراد بسیار زیادی با آن درگیر هستند و پرونده های وصول مطالبات میباشند که مربوط به مبالغ است که افراد به یکدیگر قرض میدهند و فردی که مبلغی را قرض گرفته طبق شرایط و ضوابط مجبور است که در زمانی معین بدهی خود را بپردازد. اما اگر فرد به قول خود وفا نکند از این رو پرونده قانونی به اجرا در خواهد آمد و افراد برای این که مطالبات خود را دریافت کنند مجبور به مراجعه به وکیل وصول مطالبات هستند. وکیل در کرد کوی

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهربانی
۱۴۰۱-۰۹-۱۹ ۲۲:۳۱

وکیل شرکت ما هستند
عالین

پیمایش به بالا