وکیل پایه یک دادگستری
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

 وکیل وصول مطالبات

قبل از صحبت درباره وکیل وصول مطالبات باید بدانیم وصول مطالبات چیست؟ وصول مطالبات در زبان حقوقی یعنی گرفتن دیون مالی دائن، از مدیون. گستره مطالبات در عصر حاضر بسیار زیاد است. مطالبات اعم از دست نوشته، فاکتور، سند، چک و غیره که باید توسط فرد متخصص یعنی وکیل از لحاظ قانونی و اجرایی و اسناد تجاری یا عادی بودن آن بررسی شود. در ظاهر وصول مطالبات مالی کاری آسان نشان می‌دهد، و فرد مالباخته احساس می‌کند که می‌تواند بدهی خود را بدون داشتن علم و فن مشورت با فرد متخصص به راحتی می‌تواند دیون خود را دریافت کند، در حالی که به دلیل عدم اطلاعات از قوانین و روند قضایی ممکن است فرصت احقاق حق خود را برای همیشه از دست بدهد. پس در زمینه وصول مطالبات حتما از وکیل پایه یک دادگستری با تخصص، تجربه و اهل فن در این زمینه نیاز است.

شماره تماس و آدرس وکیل سرکار خانم فاطمه میر در تهران

 

0912-3829850

021-88793415

تماس بگیرید


تهران – خیابان ولیعصر – قبل از میدان ونک‌ – جنب پل همت – کوچه سید الشهدا پلاک ۴ – واحد یک دفتر وکالت خانم فاطمه میر


 


مشاوره مستقیم با وکیل

 

 

قبول وکالت توسط وکیل متخصص و باتجربه

 

 

پیگیری وکیل تا مرحله پایانی

 

 


وکیل پایه یک دادگستری

وکیل سرکار خانم فاطمه میر با دریافت پروانه پایه یک دادگستری از کانون وکلای دادگستری مرکز در شهر تهران با تجارب ارزشمند و موثر، صداقت و استمرار در پاسخگویی به سوالات، پرونده‌ها را پیگیری می‌نماید.
ایشان از ابتدا در تلاش بوده تا با هدف بهبود کیفیت امر وکالت و همراهی با موکل، مسیر دشوار پرونده‌ها را تا حد ممکن و توانایی موجود، هموار نماید که همین رفتار منحصر بفرد و جدیت در پیگیری پرونده‌ها، باعث گردیده که تا به امروز رضایت موکلین را همراه خود داشته باشند ‌و به عنوان یکی از بهترین وکلای گروه دادورزان صلح و سازش انتخاب گردند.

تخصص و مهارت ها :
مسلط به رویه محاکم استان تهران
وکالت تخصصی در دعاوی کیفری و ملکی
تنظیم قرارداد های حقوقی
مشاوره حقوقی در دعاوی خانواده

وکیل وصول مطالبات کسی است مانند دیگر وکلا از اطلاعات حقوقی نسبت به تمامی حوزه‌های حقوقی برخوردار است اما فعالیت خود را در حوزه‌ی مطالبات مالی و امور مالی به صورت تخصصی انجام می دهد. وکیل وصول مطالبات کسی است که دارای تجربیات بسیار زیادی در حوزه‌ی پرونده‌های امور مالی است و همین امر سبب شده است تا بتواند از بهترین و کوتاه‌ترین راه‌های حقوقی به نتیجه رساندن پرونده‌ها آگاهی داشته باشد.

مشاوره حقوقی وصول مطالبات در تهران
Legal advice for debt collection in Tehran

وکلای گروه دادورزان صلح و سازش

ویژگی های وکیل وصول مطالبات

در این بخش به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید یک وکیل وصول مطالبات داشته باشد می‌پردازیم. دانستن این ویژگی‌ها برای شما به منظور استخدام بهترین وکیل وصول مطالبات می‌تواند مفید باشد.

  1. مهارت‌های ارتباطی قوی: یک وکیل وصول مطالبات و بدهی باید بتواند به طور موثر با موکلان، بدهکاران و سایر طرف های دخیل در فرآیند وصول مطالبات ارتباط برقرار کند.
  2. تداوم: وصول بدهی می‌تواند فرآیندی طولانی و دشوار باشد، بنابراین یک وکیل باید در پیگیری وصول مطالبات پیگیر باشد و به راحتی تسلیم نشود.
  3. آگاهی از قوانین وصول بدهی: یک وکیل وصول بدهی باید درک کاملی از قوانین و مقررات مربوط به وصول بدهی داشته باشد تا بتواند به طور موثر از موکلان خود نمایندگی کند.
  4. توجه به جزئیات: جمع آوری بدهی شامل اسناد و مدارک زیادی است، بنابراین یک وکیل باید به جزئیات توجه زیادی داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که تمام اسناد لازم به درستی بایگانی و ارسال شده است.
  5. مهارت های مذاکره: یک وکیل وصول مطالبات و بدهی باید در مذاکره ماهر باشد تا بتواند با بدهکاران به توافق برسد و بدهی های معوق را حل کند.

ویژگی های وکیل وصول مطالبات

مشاوره با وکیل وصول مطالبات

مشورت کردن با یک انسان متخصص و حرفه‌ای در هر زمینه و حرفه‌ای می‌تواند کارآمد واقع شود و نتایج نسبتا مطلوبی را به همراه داشته باشد. وکیل وصول مطالبات نیز همان شخصی می‌باشد که می تواند که به خوبی جریان پرونده‌های مختلف و متعدد را به نتیجه برساند و به همه متقاضیانی که به آن ها مراجعه می‌نمایند کمک کند تا در زمان کوتاهی راه حل مشکلات حقوقی خودشان را پیدا نمایند. شما عزیزان می‌توانید با وکیل وصول مطالبات از راه‌های مختلفی و زیادی مشورت نموده و از  مشاوره حقوقی بهرمند شوید مباحث متفاوتی را با او در میان بگذارید.

به طور کلی هر مقدار که زودتر به وکیل وصول مطالبات مراجعه نمایید شما می‌توانید که در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری پرونده‌های خویش را به نتیجه دلخواهتان برسانید و از ایجاد شدن مشکلات حقوقی مختلف و متعدد جلوگیری نمایید. وکیل وصول مطالبات دارای تخصص و مهارت‌های بسیار زیادی می‌باشد که می‌تواند با استفاده کردن از این مهارت‌ها چالش‌های حقوقی را که برای موکل او ایجاد شده و می‌شود را به خوبی مورد حل و فصل قرار بدهد.

مزایای مشاوره غیر حضوری با وکیل وصول مطالبات

دریافت مشاوره آنلاین از یک وکیل وصول مطالبات می‌تواند چندین مزیت داشته باشد. یکی از مزایای اصلی راحتی است. با مشاوره حقوقی آنلاین، افراد می‌توانند بدون نیاز به مرخصی از کار یا مراجعه حضوری به یک شرکت حقوقی، از خانه یا محل کار خود راهنمایی حقوقی دریافت کنند. این مورد می‌تواند در زمان و هزینه، صرفه جویی کند و مشاوره حقوقی را برای طیف وسیع‌تری از مردم در دسترس‌تر کند. یکی دیگر از مزایای مشاوره حقوقی آنلاین این است که می‌تواند مقرون به صرفه‌تر از خدمات حقوقی سنتی باشد. بسیاری از پلتفرم‌های حقوقی آنلاین هزینه‌های ثابتی را برای خدمات خاص ارائه می‌کنند که می‌تواند مقرون به صرفه‌تر از پرداخت نرخ ساعتی برای مشاوره حضوری باشد. به‌علاوه، خدمات حقوقی آنلاین ممکن است مشاوره‌های اولیه رایگان را ارائه دهند، که این موضوع را برای افراد آسان‌تر می‌کند تا درک کنند که آیا به مشاوره حقوقی نیاز دارند یا خیر.

دریافت مشاوره حقوقی آنلاین همچنین می‌تواند طیف وسیع‌تری از گزینه‌ها را برای یافتن وکیل وصول مطالبات ارائه دهد. پلتفرم‌های آنلاین می‌توانند افراد را با وکلا از سراسر کشور مرتبط کنند و به آنها امکان دسترسی به وکیل متخصص وصول مطالبات را بدهند که ممکن است در منطقه محلی آنها در دسترس نباشد. این می‌تواند به ویژه برای افرادی که به مشاوره در مورد مسائل حقوقی خاص نیاز دارند مفید باشد. در نهایت، مشاوره حقوقی آنلاین می‌تواند درجه بیشتری از ناشناس ماندن و محرمانه بودن را فراهم کند. برای افرادی که در جستجوی مشاوره حقوقی به صورت حضوری مردد هستند، پلتفرم های آنلاین می‌توانند راه خصوصی‌تری برای برقراری ارتباط با وکیل ارائه دهند. این می‌تواند به ویژه برای افرادی که با مسائل حقوقی حساس سروکار دارند، مهم باشد.

به طور کلی، دریافت مشاوره حقوقی آنلاین می‌تواند چندین مزیت از جمله راحتی، مقرون به صرفه بودن، دسترسی به وکیل متخصص وصول مطالبات و حفظ حریم خصوصی بیشتر را به همراه داشته باشد. با این حال، مهم است که اطمینان حاصل کنید که پلتفرم آنلاین و وکیل معتبر دارای مجوز برای ارائه مشاوره حقوقی در حوزه قضایی شما هستند.

مشاوره آنلاین وکیل وصول مطالبات

 در برخی از موارد افراد شرایط مراجعه حضوری به وکیل وصول مطالبات را ندارند و نمی توانند در هرزمان و مکانی که می خواهند به سراغ وکیل وصول مطالبات بروند که البته خوشبختانه  یکی از راه های بسیار ساده ای که میتوان از طریق آن با وکیل وصول مطالبات ارتباط برقرار کرد و مشورت و راهنمایی لازم را از وی گرفت و یا حتی پرونده ی خود را به وکیل متخصص در وصول مطالبات بسپارید این است که از طریق راه های مجازی و اینترنتی با وکیل وصول مطالبات ارتباط برقرار کنید. راه هایی مانند چت در واتساپ و تلگرام می تواند به عنوان یک راه فوری مشورت با وکیل وصول مطالبات باشد.

هزینه وکیل وصول مطالبات

مسائل و موارد مرتبط به وصول مطالبات در بعضی از موارد بسیار پیچیده و سخت خواهد شد و جریان دادرسی آنها نیز گستردگی بسیار زیادی پیدا خواهد نمود، همین موضوع مهم باعث می شود تا اشخاص نتوانند بدون وکیل وصول مطالبات در بسیاری از موارد نتایج نسبتا خوب  مطلوبی را بدست آورند.

به صورت کلی مراجعه کردن به وکیل وصول مطالبات دارای مزایای بسیار انبوهی می‌باشد و واگذار کردن وکالت پرونده‌های مختلف به وکیل وصول مطالبات باعث پیشبرد بهتر جریان داردرسی مطالبات خواهد شد، اما بر اساس قانون هر کشوری باید دستمزد و حق الوکاله وکیل وصول مطالبات توسط موکل پرداخت بشود. پرداخت کردن دستمزد وکیل وصول مطالبات و تعیین کردن مبلغ آن به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی خواهد داشت و در مورد پرونده‌های مختلف متفاوت می‌باشد. به همین دلیل هم نباید انتظار داشت که همه اشخاص مبلغ معینی را به وکیل وصول مطالبات پرداخت نمایند. استفاده کردن از وکیل وصول مطالبات کارآمد نه ‌تنها برای موکل هزینه نمی‌باشد بلکه با در نظر داشتن خطرها و آسیب‌های احتمالی در میان این راه احقاق حق از طریق دادگاه و محاکمه قضایی نوعی سرمایه‌گذاری نیز به حساب می‌آید. از مهمترین مسائل و موارد وصول کردن طلب سند موجود و مربوط به بدهی است، اسنادی مثل اسناد قید شده کاملا معتبر و قابل مطالبه هستند.

در مطالبات چند نوع سند وجود دارد؟

به طور کلی در مطالبات دو نوع سند وجود دارد:

سند عادی و سند رسمی که این سند رسمی تعهد می‌تواند براساس سند عادی یا سند رسمی انجام گیرد.

سند عادی سندی است که بر روی برگه بدون دخالت مامور رسمی یا بدون تنظیم در دفترخانه امضا می‌شود.

سند رسمی سندی است که برعکس سند عادی می‌باشد یعنی نزد ماموران رسمی یا در دفترخانه‌ی ثبت اسناد رسمی تنظیم می‌گردد. همان طور که مشخص است سند رسمی در اثبات دعاوی نسبت به سند عادی از اعتبار بیشتری برخوردار است.

انواع سند

مزایای وصول مطالبات از طریق وکیل پایه یک دادگستری

به لحاظ معنای لغوی وکیل وصول مطالبات به انسانی اطلاق می‌شود که طلب موکل‌های خودش را به نیابت از آن ها گرفته و دریافت کند و از این طریق حق و حقوق موکل خویش را احقاق خواهد کرد. دایره مطالبات این روزها در حامعه بسیار گسترده و بزرگ شده است. مطالبات شامل موارد بسیار زیادی من جمله چک، سفته، رسید، سند، فاکتور، دست نوشته و بسیاری از موارد دیگر خواهد شد. کاملا واضح و آشکار می‌باشد که با توجه به موضوع وسعت گستره فعالیت وکیل وصول مطالبات این شخص باید در همه زوایای قانونی و اجرایی سندهای تجاری و اسناد عادی حاذق و توانمند بوده باشد.

به طور فراوان دیده شده است که اشخاص عادی در زمینه وصول مطالبات شان خودشان به تنهایی در این راه قدم گذاشته‌اند و از این روش ضرر و و آسیب‌های فراوان دیده‌اند و بعضاً به ایجاد شدن درگیری و اختلافات کشیده و در بعضی از اوقات از احقاق حق قانونی خودشان عاجز می‌کنند. در این چنین مواردی مراجعه کردن به وکیل وصول مطالبات می‌تواند راهکاری بسیار عاقلانه و مرقوم به صرفه برای شما عزیزان باشد.

وکیل وصول مطالبات می‌تواند با اطلاعات و دانش حقوقی و توانایی‌های خود، چنین موضوعات حقوقی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی کند و تمامی نکات مربوط به آن را با قانون تطبیق دهد تا آن‌ها را به نتیجه برساند. وکیل وصول مطالبات دارای تخصص و ویژگی‌هایی است که برای جریان پرونده‌های مربوط به بدهکاری باید به آن‌ها توجه داشت تا بتوان آن‌ها را به صورت حرفه‌ای مدیریت کرد و به نتیجه برسند.

اصولا به دلیل عدم اگاهی افراد از راه‌های قانونی مربوط به اخذ مطالبات خود و اینکه نمی‌دانند که اصلا چگونه می‌توانند از طریق محاکم قضایی و قانونی برای اخذ طلب خود از بدهکاران اقدام کنند ممکن است دچار مشکلاتی شوند و اینکه برای دستیابی به حقوق خود مدت زمان طولانی را صرف کنند.

 همانطور که می‌دانید وکیل وصول مطالبات فعالیت حرفه‌ای در این زمینه دارد که باعث تسلط وی هم بر قانون‌های این حوزه و هم تسلط بر روال اداری اینگونه پرونده‌ها می‌شود که این تسلط و اشراف بسیار کارامد می‌باشد. برخی از مزایای استفاده از وکیل وصول مطالبات عبارتند از:

  • نیاز به حضور طلب کار در مراحل اداری نمی‌باشد.
  • وکیل می‌تواند نسبت به توقیف اموال اقدام کند.
  • وکیل می‌تواند حکم جلب را بگیرد.
  • وکیل می‌تواند پرونده را در زمان کمتری به نتیجه برساند.

تفاوت و مزایای اسناد تجارتی نسبت اسناد عادی

تفاوت و مزایای اسناد تجارتی نسبت اسناد عادی

با توجه به مطلب بالا با سند رسمی و عادی آشنا شدید، باید به آن اضافه کرد که این دو سند شامل سند تجاری و غیرتجاری یا عادی می‌باشند. و مهم‌ترین اسناد تجاری چک و سفته هستند که در امور غیرتجاری هم استفاده می‌شوند.

درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

_ اسناد تجارتی به  تنهایی بیان کننده ی طلب شخص می باشد.

_ تمام کسانی که سند تجاری را امضا نموده اند، اعم از صادر کننده، قبول کننده یا ظهرنویس یا ضامن برای پرداخت مبلغ سند موجود مسئولیت تضامنی دارند، پس هر شخص یا اشخاصی که بر روی سفته، چک، برات امضایی کرده باشد مسئولیت او تضامنی است.

_ در مورد دعاوی مربوط به سند تجاری امکان رسیدگی سریع وجود دارد.

_ در مطالبه وجوه اسناد تجاری شخص به محض اینکه  دادخواست خود را رائه داده می تواند تقاضای تامین از دادگاه کند.

انواع مختلف اسناد تجاری

انواع مختلف اسناد تجاری

سفته، برات، چک، اوراق بهادار، اوراق قرضه، اوراق سهام بارنامه، سند در وجه حامل، قبض انبان، اسناد اعتباری. باید توجه داشت که سفته و چک از معروف ترین اسناد تجاری به شمار می روند زیرا اگر افراد غیر تجاری از آن استفاده کنند، تابع قانون تجارت قرار می گیرند.

ویژگی های مشترک سفته و برات و چک

ویژگی های مشترک سفته و برات و چک

سفته، برات، چک قابل ظهرنویسی می‌باشند، ارزش آنها به پول جاری روی آن نوشته شده است، و در زمان کوتاهی قابل پرداختند، و کسی که نسبت به برات، سفته و چک تعهد کرده نمی‌تواند در برابر دارنده آن به ایراداتی استناد کند؛ زیرا تعهد براتی از تعهد حاصل از معامله اصلی مستقل است، بر فرض مثال در معامله خرید خانه، خریدار به دلیل اختلافی که با فروشنده پیدا کرده، نمی‌تواند از پرداخت وجه چک یا سفته خودداری کند، چون این اسناد نقش پول را دارند. اما باید توجه داشت که پرداخت بدهی با ارائه اسنادی من جمله برات و سفته و چک به منزله‌ی پرداخت وجه نیست تا زمانی که متعهد وجه موجود در این اسناد را به صورت پول یا واریز به حساب دائن انجام دهد.

راهکارهای وصول مطالبات

راهکارهای وصول مطالبات

 طرق وصول مطالبات چک به چه صورت است:

مطالبه ی وجه چک از طریق شکایت حقوقی

در زمانی که چک وصول نشود، شخص باید از بانک گواهی عدم پرداخت بگیرد که با این گواهی عدم‌ پرداخت می تواند دادخواست حقوقی مطرح کند. براساس قانون چک مبلغ موجود در چک را می توان از هر یک از افرادی که چک را ضمانت کرده اند  دریافت  نمود، این مسئولیتر پرداخت با امضا  کننده ی چک، ظهرنویس  و ضامن  است. باید توجه کنید که برای وصول چک از صادرکننده نیاز به مهلت نیست، هرزمان که شخص بخواهد می تواند اقدام کند اما درمورد ظهرنویس وضامن در  قانون مهلت تعیین شده است. مطالبات چک را می توان از طریق احرای ثبت اسناد و املاک، دادخواست حقوقی و شکایت کیفری صورت می گیرد که توسط وکیل کیفری می توان آن را پیگیری کرد.

ضامن و ظهرنویس چک

 طریقه ی مراجعه به ضامن و ظهرنویس چک

ابتدا باید ۱۵ روز از تاریخ صدور چک در مهلت قانونی گواهی عدم پرداخت بگیرید، از لحظه دریافت گواهی عدم پرداخت تا یک سال زمان دارید برای طرح دادخواست حقوقی. مرجع صالح به رسیدگی شکایت حقوقی، دادگاه عمومی حقوقی محل بانکی که گواهی عدم پرداخت دریافت کردید صالح به رسیدگی میباشد.

 مطالبه ی وجه چک از طریق شکایت کیفری

 مطالبه ی وجه چک از طریق شکایت کیفری

با  اصل چک و گواهی عدم  پرداخت در دادگاه کیفری شکایت  که در دادسرا  رسیدگی می شود.

در شکایت کیفری فقط می توانید علیه صادرکننده چک طرح دعوا کنید. البته مواردی است که دارنده چک نمی تواند علیه صادرکننده ی چک طرح دعوا کند، این موارد اعم از:

-ثابت شود صادرکننده چک ، چک را سفید امضا داده است.

-در متن چک، پرداخت مبلغ براساس شرط باشد.

-چک برای ضمانت داده شده باشد.

-چک بدون داشتن تاریخ صادر شود.

-تاریخ واقعی صدور چک زودتر از تاریخ متن چک باشد.

باید توجه داشت که برای طرح شکایت کیفری باید ماده یازده صدور چک رعایت شود، یعنی باید در مدت تعیین شده شش ماه از تاریخ سر رسید پرداخت، گواهی عدم  پرداخت از بانک دریافت ودر مهلت زمان شش ماه از تاریخ گرفتن گواهی عدم پرداخت شکایت کیفری مطرح شود.

روش وصول چک از طریق اجرای ثبت اسناد و املاک

روش وصول چک از طریق اجرای ثبت اسناد و املاک

چک در اداره ثبت اسناد و املاک سندی لازم الاجرا می باشد، در این جا، دارنده چک با ارائه ی اصل چک و گواهی عدم پرداخت به اداره ی ثبت اسناد و املاک مراجعه و تقاضای صدور اجرائیه می نماید، در اداره ی ثبت اسناد و املاک اجرائیه فقط برای صادر کننده چک صادر می شود. پس برای ظهرنویس و ضامن اجرائیه صادر نمی شود، اجرائیه صادر شده به بدهکار ابلاغ و بدهکار از تاریخ ابلاغ ده روز مهلت دارد، مبلغ چک را پرداخت کند بعد از مهلت تعیین شده و عدم پرداخت، دارنده چک باید توقیف اموال بدهکار را تقاضا کند، بعد تقاضا مال توقیف می شود، و سپس کارشناس ثبت، آن را توقیف می کند به مزایده گذاشته می شود و به این طریق مبلغ چک وصول می شود.

وصول مطالبات سفته

نحوه ی وصول مطالبات سفته

در متن سفته باید این موارد رعایت شود: مبلغ با حروف نوشته شود، گیرنده ی مبلغ، تاریخ صدور سفته و اسم صادر کننده ی آن قید شود. زمانی که متعهد مبلغ سفته موجود در سررسید را  پرداخت نکند، می تواند تقاضای واخواست یا عدم تادیه مطرح کند، طلبکار ده روز مهلت دارد از تاریخ پرداخت سفته تقاضای واخواست کند و البته یک سال زمان است که برای عدم پرداخت مبلغ سفته طرح دعوا کند، در صورتی که در مدت تعیین شده یعنی یک سال از تاریخ واخواست دادخواست مطرح نشود، بر علیه ظهرنویس نمی تواند اقامه دعوا کند. همچنین دارنده ی سفته در صورت عدم وصول مبلغ سفته با توجه به قانون نحوه ی اجرای محکومیت های مالی می تواند درخواست بازداشت صادر کننده ی سفته را مطرح کند.

 دیرکرد بدهی در وصول مطالبات

 دیرکرد بدهی در وصول مطالبات

یکی از مواردی که افرد دائن یا طلبکار نگران آن هستند بحث دیرکرد طلبشان می باشد که با توجه به شرایط اقتصادی و تورم موجود، شخص  دائن اگر چند میلیون تومان یک سال پیش به طرف مقابل داده باشد بعد این یک سال ارزش پول خود را بسیار پایین می بیند، در حالی که دادگاه  بر اساس شاخص تورم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، یعنی معادل سالانه ۱۴ درصد محاسبه می کند.

 مراحل وصول مطالبات از طریق وکیل

 مراحل وصول مطالبات از طریق وکیل

ابتدا وکیل وصول مطالبات از طریق مذاکره، اقدام به گفتگو و حل مسئله از طریق صلح و داوری اقدام می نماید و در این حین با ارائه اظهارنامه  قانونی به فرد بدهکار حسن نیت خود را به طرفین و دادگاه ثابت می کند. در این روند اگر از طرف بدهکار  پاسخ درستی دریافت نکرد مشاور حقوقی وصول مطالبات یا همان وکیل وصول مطالبات اقدامات قضایی را انجام می دهد. که از روش های مختلف اموال  فرد بدهکار را توقیف و به نفع موکل خود ضبط نماید. باید توجه داشت که پرونده های وصول  مطالبات از طریق کیفری، ثبتی  و حقوقی  قابل پیگیری  می  باشد. با توجه  به این توضیحات بهترین وکیل و مشاور  حقوقی وصول مطالبات کسی است که در این زمینه تخصص و فن مورد نیاز برای شناسایی اسناد تجاری از عادی و روند قضایی و قانونی آن را داشته باشد. تمام این موارد گفته شده از مزایای وصول مطالبات از طریق  وکیل می باشد که چه کمک قابل توجهی برای انجام پرونده های مطالباتی  می گردد.

هزینه ی وکیل در وصول مطالبات

هزینه ی وکیل در وصول مطالبات چقدر می شود؟

وکلا متخصصانی هستند که به موکلان خود خدمات حقوقی ارائه می کنند. هزینه هایی که وکلا برای خدمات خود دریافت می کنند بسته به عوامل متعددی از جمله پیچیدگی پرونده، تجربه و تخصص وکیل و موقعیت جغرافیایی وکیل می تواند بسیار متفاوت باشد.

یکی از رایج ترین روش هایی که وکلا برای خدمات خود هزینه دریافت می کنند ساعتی است. در این ترتیب، وکیل مدت زمانی را که موکل صرف رسیدگی به پرونده می کند صورتحساب می گیرد. نرخ های ساعتی بسته به تجربه وکیل و پیچیدگی پرونده می تواند بسیار متفاوت باشد. برخی از وکلا نیز ممکن است یک ترتیب هزینه ثابت را ارائه دهند، که در آن موکل مبلغ مشخصی را برای خدمات وکیل وصول مطالبات پرداخت می کند، صرف نظر از اینکه وکیل چقدر زمان صرف کار روی پرونده می کند.

یکی دیگر از عواملی که می تواند بر حق الزحمه وکیل وصول مطالبات تأثیر بگذارد، نوع پرونده است. در نهایت، هزینه هایی که یک وکیل وصول مطالبات دریافت می کند به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای موکلان مهم است که در مورد انتظارات و بودجه خود با وکلای خود در ارتباط باشند و توضیح واضحی در مورد هزینه هایی که برای خدمات آنها دریافت می شود بخواهند. با انجام این کار، موکلان می توانند اطمینان حاصل کنند که خدمات حقوقی مورد نیاز خود را با قیمت منصفانه دریافت می کنند.

شرایط وصول مطالبات یا مطالبه بدهی

یکی از دعاوی مالی مهم و حساس مطرح شده در دادگاه‌های کشور که حجم بسیار زیادی از پرونده‌ها را به خودش اختصاص داده است، مطالبه کردن وجه و یا مطالبه طلب است. وصول مطالبات عموماً مطابق با سند عادی انجام خواهد شد. سند عادی، به صورت معمول به مکتوباتی می گویند که بین مردم تنظیم می ‌شود و با توجه به امضا و اثر انگشت و یا مهر موجود در آن قابلیت استناد کردن در دادگاه را نیز داشته باشد. لازم است بدانید که دادخواست مطالبه وجه باید به دادگاه حقوقی ارائه شود و بعد از بررسی کردن در صورت مستدل مدارک شخص بدهکار محکوم به پرداخت وجه خواهد شد. همان گونه که بیان می شود، وصول مطالبات یا مطالبه کردن طلب مطابق با تعهدی انجام می‌ شود که شخصی نسبت به شخص دیگر متقبل خواهد شد. در مطالبه کردن بدهی نسبت به اسناد عادی باید توجه داشته باشید که باید حتما رسید پرداخت وجه وجود داشته باشد، در غیر این حالت باید از طریق اظهار نامه شخص بدهکار را نسبت به مقدار بدهی خود مطلع کرد.

نحوه وصول مطالبات از شرکت

نحوه وصول مطالبات از شرکت

وجود مشاور حقوقی وصول مطالبات در شرکتهای تجاری می تواند، حجم زیاد پرونده های حقوق در زمینه مطالبات را در دادگاه ها کاهش دهد. پیمانکاران به عنوان شرکت های خصوصی اساس فعالیت آنان بدست آوردن سود بیشتر متمرکز است. از مهم ترین عوامل عدم وصول مطالبات این است که بین پیمانکار و کارفرما در مورد کارکرد مطالبات پیمانکار از آن ناشی می شود توافق نمی گردد. و یا به دلیل عدم  وجود نقدینگی و اعتبار پروژه توسط کارفرما و یا نظر های غیر کارشناسانه ای رو ارائه می دهند، که بین پیمانکار و کارفرما توافق حاصل نمی شود و مطالبات آن ها وصول نمی گردد.

تنها راه حل چنین مشکلی این است که از پیغام های شفاهی یا تلفنی خودداری کرده و تمام موارد باید کاملا مکتوب و نوشته شده و از طریق شماره ثبت در دبیرخانه کارفرما ابلاغ کنید، این مکاتبات بعدا می تواند سند خوبی  برای اظهار نظر مراجع  رسیدگی و بهترین گزینه تامین دلیل در مراجع قضایی می باشد. باید به عنوان پیمانکار توجه داشته باشید که کارفرما حتما اعتبار و نقدینگی پیمان را قبل از انعقاد قرارداد تامین کند و بعد آن هر گونه توجیهی مسموع نخواهد بود. پیمانکار می بایست با ارائه مکاتبات مستند از عملکرد و حق خود دفاع کند، با و با ارائه اسناد کارفرما را ترغیب به پرداخت نماید، بهترین اقدام پیمانکار برای مطالبه مبالغ به صورت کاملا رسمی می باشد، ودر صورت عدم پرداخت مطالبات می توان از وکیل متخصص و متبحر کمک گرفت.

وظایف کارفرما در قرارداد پیمانکاری

 وظایف کارفرما در قرارداد پیمانکاری چیست؟

در صورتی که کارفرما در ابلاغ نقشه ها یا تاخیر در ارائه کارگاه در مدت معین پیمانکار می تواند در خسارت احتمالی و تمدید زمان قرارداد ادعا کند. اگر کارفرما در الزامات خود اشتباه کند یا پیمانکار برای شرایط پیش بینی نشده ی فیزیکی می تواند ادعای هزینه را مطرح نماید یا به دلیل عقب افتادن آزمایش ها توسط کارفرما ادعای مالی و زمانی داشته باشد در صورت کوتاهی کارفرما در بیمه کردن پیمانکار می تواند در خواست هزینه و یا در صورت فسخ قرارداد دچار ضرر و زیان شود می تواند ادعای جبران خسارت کند.

وظایف پیمانکار نسبت به کارفرما

وظایف پیمانکار نسبت به کارفرما

کارفرما باید هزینه آب، برق، گازی که در اختیار پیمانکار می گذارد از او دریافت  کند، کارفرما در صوتی می تواند هزینه تجهیزات مصالح را از پیمانکار بگیرد که تجهیزات مصالح و کیفیت ساخت قابل قبول نباشد. اگر پیمانکار بخواهد کندی کار را جبران کند درخواست هزینه اضافه نماید کارفرما می تواند ادعای هزینه  کند.

در صورت تاخیر پیمانکار در تحویل کار، کارفرما می تواند برای جبران خسارت از مقدار مبلغ پرداختی کسر کند. اگر قوانین کشور  تغییر کند کارفرما می تواند تعدیل هزینه ها را از پیمانکار بخواهد. زمانی که کارفرما  قرارداد را فسخ کند، میتواند خسارت های وارده و هزینه اضافی برای تکمیل کار را از مبالغی که به پیمانکار پرداخت کرده است اخذ کند. اگر در قرارداد، پیمانکار مسئول پرداخت بیمه باشد و از این کار کوتاهی کند و یکسال از تاریخ قرارداد گذشته باشد، کارفرما می تواند ادعای هزینه کند.

وصول مطالبات پیمانکاران شهرداری

وصول مطالبات پیمانکاران شهرداری

شهرداری برای موفق شدن در پروژه هایش پیمانکاری را به  اشخاص متخصص واگذار می کند، انتخاب پیمانکار در شهرداری از طریق مناقصه  صورت می گیرد. پیمانکار در صورت عدم وصول مطالباتش از طرف شهرداری می تواند طرح دعوا کند. تا سال ۹۰ شکایت علیه شهرداری در دادگاه حقوقی مطرح می شد. اما بعد سال ۹۰ با  تصویب قانون اصلاح و تسری آیین نامه ی معاملات شهرداری تهران در شهر های بالای یک میلیون جمعیت، پیمانکاران دیگر نمی توانند برای وصول مطالبات پیمانکاری خود مستقیما در دادگاه حقوقی طرح دعوا کنند. چون دعوای وصول مطالبات پیمانکاری شهرداری دارای پیچیدگی ها و مشکلات خاص است بهتر انکه از وکیل حرفه ای  استفاده کنند.

نحوه ی وصول مطالبات پیمانکاری در شرکت های دولتی

نحوه ی وصول مطالبات پیمانکاری در شرکت های دولتی

در صورتی که پیمانکار در اجرای پروژه خواستار تمدید مدت تکمیل پروژه و یا مطالبات اضافی و یا هر نوع ادعایی داشته باشد باید کم تر از ۲۸ روز به کافرما اعلام و جزئیات و ادله ی خود را مبنی بر ادعای  مورد نظر رائه نماید.

پیمانکار باید دقت داشته باشد تا پایان پروژه هر ماه گزارش کار خود را به کافرما بدهد. کارفرما هم مهلت دارد حداکثر تا ۴۲ روز از دریافت مستندات و ادله ارائه شده آن را  بررسی کند و نظر خود را به صورت کتبی به پیمانکار بدهد.

مرجع رسیدگی به این اختلافات هیئت حل اختلاف می باشد. حل اختلاف بین پیمانکار و کارفرمای دولت براساس ماده ۵۳ شرایط  عمومی پیمان تعیین می شود.

سوالات متداول درباره وصول مطالبات

لازم به توجه می باشد که وکیل وصول مطالبات یکی از وکلای پایه یک دادگستری می باشد که توانایی های بسیار زیادی دارد و می تواند که جریان پرونده های حقوقی را به سرعت به نتیجه دلخواه برساند. بسیاری از اشخاصی که در جامعه وجود دارند به طور معمول  نمی دانند که چگونه باید از وکیل وصول مطالبات کمک دریافت کنند و اصلا چگونه باید این وکیل حرفه ای و متخصص را پیدا نمایند تا بتوانند که روند دادرسی پرونده های خودشان را به وی واگذار کنند، اما مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت این می باشد که بیشتر از نیمی از مردم و افراد جامعه ما به وکیل وصول مطالبات نیاز دارند تا جریان دادرسی پرونده های مرتبط با مطالبات را بر عهده بگیرد و آن ها را در کوتاه ترین زمان به نتیجه دلخواه برساند. وکیل وصول مطالبات معمولا دارای ویژگی های بسیار مهمی می باشد که بسیاری از آنها با دیگر متخصصان حقوقی در جامعه ما اهمیت دارد و نمی توان انتظار داشت که ویژگی های این وکیل حرفه ای و متخصص مثل سایر افراد عادی جامعه بوده باشد. وکیل وصول مطالبات دارای توانایی های مختلفی می باشد که باعث  خواهد شد جریان پرونده های مرتبط با مطالبات به خوبی و خوشی پیش برود و در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب و دلخواه برسد.

وظایف وکیل وصول مطالبات

وصول بدهی فرآیندی است که شامل جمع آوری پرداخت ها از افراد یا مشاغلی است که بدهی خود را پرداخت نکرده اند. در ادامه این بخش به بررسی مهم ترین وظایف وکیل وصول مطالبات می پردازیم.

  1. تماس با بدهکاران

وظیفه اصلی یک وکیل وصول مطالبات تماس با بدهکاران و اطلاع آنها از بدهی های معوق است. وکیل وصول مطالبات و بدهی ها می تواند از طریق تماس تلفنی، نامه یا ایمیل با بدهکاران تماس بگیرد. آنها باید هنگام تماس با بدهکاران از دستورالعمل های سختگیرانه پیروی کنند و او را به شیوه ای درست وادار به پرداخت بدهی نمایند.

  1. مذاکره در مورد طرح های پرداخت

وکیل وصول مطالبات مسئول مذاکره در مورد برنامه های پرداخت با بدهکاران هست تا به آنها در بازپرداخت بدهی های خود کمک کند. آنها باید با بدهکاران کار کنند تا برنامه پرداختی را پیدا کنند که برای آنها و وضعیت مالی آنها مناسب باشد. وکیل وصول مطالبات نیز باید بدهکاران را از حقوق قانونی خود آگاه کرده و در صورت لزوم اطلاعاتی را در مورد نحوه اعتراض به بدهی در اختیار آنها قرار دهند.

      3. نگهداری سوابق دقیق

وکیل وصول مطالبات باید سوابق دقیقی از تمام ارتباطات خود با بدهکاران، از جمله تماس‌های تلفنی، نامه‌ها و ایمیل‌ها را حفظ کند. آنها همچنین باید هر گونه پرداختی را که توسط بدهکاران انجام می شود مستند کرده و سوابق خود را مطابق با آن به روز کنند. ثبت دقیق سوابق برای اطمینان از رفتار منصفانه با بدهکاران و رعایت تمام الزامات قانونی ضروری است.

  1. کار با وکلا

وکیل وصول مطالبات اغلب با وکلا دیگر برای بازیابی بدهی ها کار می کند. آنها باید اطلاعات دقیقی در مورد بدهی و بدهکار در اختیار وکلا قرار دهند تا در صورت لزوم به آنها کمک کنند تا اقدامات قانونی انجام دهند.

  1. پیروی از الزامات قانونی

وکیل وصول مطالبات و بدهی ها هنگام وصول بدهی ها باید تمام الزامات قانونی را رعایت کنند.

خلاصه مطلب

به پایان یکی دیگر از مقالات سایت گروه وکلای دادورزان صلح و سازش رسیدیم، در این مقاله در مورد عنوان وکیل وصول مطالبات صحبت کردیم و از این رو برای درک بهتر شما از این عنوان به بررسی برخی از مباحث نظیر: مزایای مشاوره غیر حضوری با وکیل وصول مطالبات، راهکارهای وصول مطالبات،  مطالبه ی وجه چک از طریق شکایت کیفری، هزینه ی وکیل در وصول مطالبات، شرایط وصول مطالبات یا مطالبه بدهی، نحوه وصول مطالبات از شرکت،  وظایف کارفرما در قرارداد پیمانکاری چیست؟ و … پرداختیم. شما می توانید برای دریافت مشاوره از وکیل متخصص وصول مطالبات با استفاده از شماره 09192329787 در تماس باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

تمام وکلای گروه دادورزان صلح و سازش
All the lawyers of the Peace and Compromise Lawyers Group
پیمایش به بالا