وکیل قتل در کرج

وکیل قتل در کرج

وکیل متخصص قتل در کرج وکیل قتل در کرج

در مسائل قتل رهایی از اتهام و یا حتی ثابت کردن اتهام بسیار پیچیده است و شرایط سختی دارد پیشنهاد ما کمک گرفتن از وکیل قتل در کرج است. جرم قتل عملی جنایی می باشد که بر علیه نفس و جان افراد صورت می گیرد.  اصل و ماهیت جرم قتل بر عمدی بودن انگیزه آدم کشی در فرد قاتل می باشد. در این چنین جرمی که سنگین ترین نوع جرم نیز است شخصی با عمل خود فرد دیگری را به قتل می رساند همچنین به عمل فرد قتل و به فرد فاعل، قاتل گفته می شود و مقتول فردی است که در نتیجه قتل جان خود را از دست داده است. متاسفانه با وجود تمام جنبه های منفی جرم قتل ، هر روزه شاهد تعداد زیادی پرونده ی قتل در دادگاه ها هستیم.

هنگامی که جرم قتل انجام می شود باید گفت که ابتدا این جرم در حوزه ی جرایم کیفری قرار می گیرد که دارای مجازات می باشد، قتل انواع مختلف دارد که قتل عمد یکی از سخت ترین و بدترین نوع ان ی باشد که مجازات ان به شدت سنگین می باشد. پرونده های کیفری از اهمیت بالایی برخوردار هستند به همین علت از بدو شکایت و تشکیل پرونده و حتی در تحقیقات مقدماتی وجود یک وکیل اگاه و متخصص در امور کیفری لازم و ضروری می باشد.

قتل عمد همان طور که از نامش مشخص می شود به نوعی از قتل گفته می‌شود که در آن فرد مرتکب به جرم یا بهتر است بگوییم فرد قاتل، با قصد و اراده قبلی اقدام به قتل می‌کند؛ بنابراین کشتن یک انسان و سلب حیات یک فرد با قصد و نقشه قبلی یا از روی کینه، دشمنی یا هر دلیل دیگری قتل عمد است. در قتل عمد فرد با نیت و تصمیم و برنامه ریزی قبلی ، اقدامی را انجام داده که مطمئن بوده موجب مرگ مقتول می شود یعنی در هر دو مرحله اگاهی و اراده ی فرد دخیل بوده است.

پرونده های کیفری مخصوصا پرونده های قتل بسیار پیچیده و حساس هستند که حتما باید از وکیل کیفری متخصص در جرایم قتل کمک گرفت. وکیل پایه یک دادگستری در کرج وکیلی است که تخصص کافی در حل پرونده های قتل دارد، وکیل کیفری با دقت و توجه کامل جزئیات پرونده را مورد بررسی قرار می دهد و طبق ان اقدامات لازم را انجام می دهد. وکیل های پایه یک دادگستری متخصص در حوزه ی قتل های عمد و دیگر نوع های قتل بسیار متبحر و مسلط و حاذق هستند که نقش تعیین کننده ای در این نوع پرونده ها دارد.

مجازات قتل عمد در قانون مجازات اسلامی قصاص نفس برای قاتل است؛ اما می‌توان بر اساس توافق با پرداخت دیه از قصاص چشم‌پوشی کرد، به همین دلیل است که می گوییم وکیل قتل در کرج در تعیین حکم و روند پرونده بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد.

شماره تلفن وکیل قتل در کرج

نحوه شکایت از جرم قتل در کرج

هنگامی که هر یک از حالت های قتل رخ بدهد شاکی یا اولیا دم مقتول می توانند علیه متهم شکایت کنند و یا با مشخص نشدن متهم قتل اتفاق افتاده را گزارش کنند. شاکی می توانند موضوع جرم را به دادسرای محل وقوع قتل گزارش دهد و شکایت خود را در این دادسرا مطرح کند. بعد از آن بازپرس دادسرا تحقیقات لازم را انجام می دهد و پس از اینکه شخصیت قاتل محرز شد پرونده را با ضمیمه تمامی مدارک موجود و همراه متهم به دادگاه کیفری ارجاع خواهد داد.برای مشاوره گرفتن از وکیل قتل در کرج با تجربه تماس بگیرید.

وکالت دعاوی قتل در کرج

برخی از مجازات قتل عمد در کرج شامل:

  • قصاص: به موجب ماده ۳۸۱ قانون مجازات اسلامی، مجازات قتل عمد در صورت تقاضای ولی دم و وجود سایر شرایط مقرر در قانون قصاص می باشد.
  • دیه و تعزیر: در ماده ۳۰۱ قانون مجازات، در صورتی قصاص ثابت می شود که قاتل پدر یا جد پدری مقتول نباشد و قاتل و مقتول در دین و عقل برابر باشند پس اگر عاقل دیوانه را به قتل برساند و یا اینکه مسلمان کافر را در این صورت قصاص ثابت نمی شود. ولی این به معنای این نیست که اگر بالغ، نابالغ را به قتل برساند قصاص نشود. همچنین در صورتی که اولیای دم از حق قصاص خود گذشت کنند.
  • عدم محکومیت به دیه و قصاص: طبق ماده ۳۰۲ قانون مجازات اسلامی اگر مقتول مرتکب جرم حدی شده باشد که مجازات آن سلب حیات یا کشتن مقتول باشد، در این صورت اگر کسی او را به قتل برساند قصاص و دیه قابل پرداخت نیست هچنین اگر قاتل در مقام دفاع مشروع ، مقتول را به قتل برساند قصاص و دیه منتفی است.  همچنین اگر قاتل همسر مقتول باشد و او را در هنگام زنا ببیند و یا اینکه مقتول قبلا مرتکب قتل شده باشد و قاتل در مقام استیفای حق به عنوان ولی دم او را به قتل برساند.
  • تعزیر: براساس ماده ۶۱۲ اگر قاتل شاکی نداشته باشد و یا شاکی گذشت کند و یا اینکه به هر علت قصاص نشود در صورتی که عمل او باعث اخلال در نظم جامعه شده باشد یا اینکه عدم مجازات او باعث جری شدن قاتل یا سایرین بشود قاتل به ۳ تا ۱۰ سال حبس محکوم می شود.

درست است که جرم قتل از شنیع ترین و غیرقابل جبران ترین جرایم کیفری و از دردناک ترین دعاوی کیفری است ولیکن دفاع از حق و حقوق هر دوطرف دعوا چه مرتکب جرم یا همان قاتل و چه اولیای دم  برعهده وکلای خبره و کاردان می باشد.

مجازات انواع قتل
Punishment for all types of murder

مجازات انواع قتل در کرج

هر جرمی باید حتماً مجازاتی داشته باشد بنابراین کسی که مرتکب جرمی شود باید حتما اجزای آن را بکشد. حال اگر این جرم مربوط به قتل و کشتن فردی دیگر باشد قطعاً مجازاتی برای آن در نظر گرفته می شود که در جامعه بسیار سخت به نظر بیاید تا دیگر چنین اتفاقی صورت نگیرد و کسی مرتکب قتل نشود. با توجه به ماده های قانون و تبصره های موجود در قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران مجازات انواع قتل متفاوت خواهد بود و بستگی به نوع قتل دارد. اگر قتلی به صورت عمد انجام شود و صحت آن اثبات گردد در این صورت قاضی پرونده حکم اعدام را خواهد داد. اما اگر قتل غیر عمد باشد و همین موضوع به طور کامل توسط وکیل قتل در کرج اثبات گردد. وکیل کیفری در کرج سعی می کند که کمترین مجازات را برای موکلش درخواست کند در این صورت احتمال اینکه قاضی پرونده حکم حبس بدهد بیش تر است.

انواع قتل در قانون

با توجه به شرایط و نحوه ی وقوع جرم قتل ، قانون و قانون گذار انواع مختلفی را برای ان در نظر گرفته اند که هر کدام قوانین و مقررات وهم چنین مجازات های خاص خود را دارند در حالی که در لفظ در هر مدل ان قتل رخ داده است اما با هم تفاوت های بسیار دارند.

در قانون قتل به سه نوع تقسیم می شود: ۱. قتل عمد ۲. قتل شبه عمد یا غیر عمد ۳. قتل خطای محض

در اینجا در ارتباط با هر کدام از نوع قتل توضیح مختصری خواهیم داد تا بیشتر با این جرایم اشنا شوید.

  • قتل عمد: همان طور که در بالا گفته شد ، قتل عمد قتلی است که فرد با سبق تصمیم اقدام به قتل می نماید یعنی با تصمیم و اراده ی قبلی و اگاهی از جرم به ان اقدام کرده و به نتیجه ی کار خود واقف بوده است.
  • قتل شبه عمد یا غیر عمد: این نوع قتل قتلی می باشد که فرد تصمیم و قصدی بر به قتل رساندن مقتول نداشته است اما عملی را انجام داده است که به موجب ان فرد به قتل رسیده است. این نوع قتل بیشتر در نزاع های خیابانی و تصادفات رانندگی رخ می دهد.
  • قتل خطای محض: این نوع قتل همان طور که از نامش پیداست یعنی فرد نه نیت انجام داشته و نه اقدامی که منجر به قتل می شود را انجام داده بلکه فرد طی یک حادثه رخ داده است. برای مثال : مثلا فردی دوستش را از ارتفاع بسیار کوتاهی پرت کرده است که در حالت عادی منجر به مرگ نمی شود اما ان فرد فوت کرده و فرد به طور خطای محض قاتل شده است که در ادامه بیشتر با این نوع قتل اشنا خواهیم شد.
درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

شرایط دادگاه در کرج برای قتل عمد

وقتی که قتل عمد رخ می دهد، متهم به قتل در صورت محکومیت به قصاص نفس محکوم خواهد شد، یعنی به اعدام محکوم می شود. در خطای محض به هیچ وجه قصد جنایت وجود دارد و مثال ساده ای که در این باب می‌شود ذکر کرد این است که شخص برای شکار تفنگ خود را نشانه رفته اما تیر به شخص دیگری اصابت می کند و آن شخص جان خودش را از دست می دهد که در این جا مرتکب خطای محض به پرداخت دیه محکوم می شود اما در قتل شبه عمد پیچیدگی هایی وجود دارد. بهتر است در موضوع مهم دیه با وکیل دیه در کرج مشورت کنید.

درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

ویژگی وکیل قتل در کرج

پرونده های قتل به شدت پیچیده و حساس هستند که نیازمند دقت و تسلط بسیار می باشند، در چنین پرونده هایی پیش برد تنهایی پرونده ممکن است نتایج جبران ناپذیری را بر داشته باشد به همین دلیل داشتن یک وکیل متخصص قتل در کرج کمک شایانی برای شما به حساب می آید.

وکیل قتل در کرج باید ویژگی هایی داشته باشد که برخی از ان ها شامل:

  • وکیل قتل در کرج مانند دیگر وکلا باید از اطلاعات حقوقی و کیفری بالایی برخوردار باشد.
  • سرعت عمل مناسب را داشته باشد با اینکه روند چنین پرونده هایی طولانی است اما جمع اوری مدارک و مستندات محکم و ادله های دیگر بسیار مهم است و در تعیین سرنوشت پرونده موثر خواهد بود.
  • بهترین وکیل قتل در کرج باید از سخنوری و اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشد به طوری که بتواند به نحو احسن در محاکم قضایی از موکل خود دفاع کند و دفاعیه را به خوبی بیان کند.
  • وکیل پایه یک قتل در کرج باید مشاور خوبی باشد و موکل خود را به خوبی راهنمایی کند.
  • وکیل قتل در کرج باید مورد اعتماد و درستکار باشد طوری که حداکثر تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه برای موکل خود انجام دهد.
  • وکیل متخصص قتل در کرج باید از تبحر و تسلط بالایی در این زمینه برخوردار باشد تا بتواند به درستی تصمیم بگیرد و عمل کند.
  • بهترین وکیل قتل در کرج باید از تجربه ی کاری موفق بالایی برخوردار باشد زیرا هر چه سابقه ی وکیل در حل چنین پرونده هایی بیشتر باشد احتمال برد شما در پرونده نیز بیشتر خواهد بود.
وکیل درجه یک قتل در کرج
First class murder lawyer in Karaj

دادگاه صالح رسیدگی به جرم قتل در کرج

وابسته به نوع قتل صورت گرفته صلاحیت محاکم در جرم قتل می تواند متفاوت باشد، بر اساس قانون آئین دادرسی جدید قتل عمد در صلاحیت دادگاه کیفری یک است که اصولا در مراکز هر استان تشکیل  می شود  و انواع قتل غیر عمد بسته به مکان وقوع جرم در صلاحیت دادگاه کیفری دو یا دادگاه بخش است. به همین ترتیب مرجع بازبینی و اعتراض به آرا در خصوص قتل عمد دیوان عالی کشور و قتل غیر عمد در صلاحیت دادگاه تجدیدنظر استان محل وقوع جرم است.

انتخاب بهترین وکیل قتل در کرج برای انواع جرم قتل

در این مطلب بارها گفته شد که پرونده های قتل بسیار حساس و دشوار هستند ، این تکرار به این دلیل است که اهمیت این امر انقدر زیاد است که نمی توان از ان شم پوشی کرد و تاکید بر اهمیت این پرونده لازم و ضروری می باشد زیرا که با احتمال حکم اعدام فرد متهم رو به رو است و بحث زندگی و حیات یک انسان است هر چند که مجرم باشد.

با توجه با تمامی نکات بالا می توان دریافت کرد که انتخاب یک وکیل قتل خوب در کرج و شایسته برای پرونده بسیار حائز اهمیت می باشد و باید در انتخاب وکیل قتل در کرج بسیار دقت کنید که وکیلی را انتخاب کنید که متخصص و فعال در این زمینه باشد تا بتواند شما را در اخذ بهترین حکم ممکن یاری کند.

برای انتخاب وکیل قتل در کرج می توانید قبل از انتخاب نهایی و استخدام وکیل ، با چند وکیل فعال در این حوزه ملاقات کنید و موضوع و جزئیات پرونده ی خود را با ان ها در میان بگذارید و از ان ها بخواهید تا شما را راهنمایی کنند، پس از این ملاقات ها شما می توانید باتوجه به مشاوره ی دریافتی بهترین وکیل قتل در کرج را انتخاب کنید زیرا که وکلا بهترین مشاوره ها را در جلسه ی مشاوره در اختیار مراجعین خود قرار می دهند.

با این که روش گفته شده برای انتخاب وکیل قتل در کرج مناسب و مفید می باشد اما دارای ایراداتی نیز هست که باید به ان ها توجه کنید مثلا این کار زمان زیادی را می طلبد و اینکه جلسات مشاوره ی حضوری هزینه بردار است که شما اگر تمایل به ملاقات با چند وکیل را داشته باشید مسما هزینه ای سنگین را بر دوش شما خواهد گذاشت. حال ممکن است سوال پیش اید پس چطور یک وکیل قتل خوب پیدا کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم جای نگرانی نیست خوشبختانه موسسات حقوقی و کیفری بسیار معتبر و خوش نامی در کرج وجود دارند که می توانید از ان ها کمک بگیرید. موسسات حقوقی و کیفری برای حفظ اعتبار و ارزش و خوش نامی خود بهترین وکلا را در زمینه های مختلف حقوقی و کیفری استخدام کرده اند و با هزینه ای بسیار مناسب اماده ی کمک به شما در حل پرونده هایتان هستند. پس در صورت مواجه با مشکلات کیفری و پرونده های مهمی همچون قتل از کمک این موسسات غافل نشوید.

ادله اثبات در پرونده قتل
Evidence in the case of murder

ادله اثبات در پرونده قتل در کرج

جرم قتل مانند قتل عمد و قتل غیر عمد دو دسته ادله اثبات دارند ، دسته اول ادله عمومی است که مربوط به تمامی جرائم است از قبیل، شهادت شهود، علم قاضی و اقرار مرتکب و دسته دوم ادله مختص به جنایات(جرائم علیه تمامیت جسمانی افراد) که در این ردیف دلیل قسامه را می توان نام برد.

انواع جرم قتل خطای محض

در جرم قتل خطای محض فرد نه نیت به قتل رساندن فرد را دارد و نه عملی را که اصولا منجر به مرگ فرد می شود را انجام می دهد بلکه به دلیل خطا به وقوع می پیوندد. در قتل های خطای محض امکان اعدام و قصاص نفس وجود ندارد. چند مثالی از مصادیق جرم قتل خطای محض شامل:

  • فردی تیری را برای شکار حیوانی رها می کند ولی تیر به فردی اثابت کرده و فرد فوت می کند .
  • قتل توسط فردی صغیر صورت بگیرد.
  • قتل توسط فردی مجنون و دیوانه شکل بگیرد.
  • قتل در حالت بی هوشی و یا مستی مجرم اتفاق بیفتد.

دیگر مصادیق و شرایط قتل خطای محض در قانون به صورت دقیق ذکر شده است.

انواع جرم قتل غیر عمد در کرج

قتل غیر عمد زمانی اتفاق می افتد که فرد برای انجام این جرم قصد و نیت قبلی نداشته است ولی عملی را انجام می‌دهد که موجب مرگ فرد می شود. در این نوع قتل با اینکه اراده و نیت قبلی مبنی بر قتل فرد وجود نداشته است اما عمل انجام شده کشنده می باشد . در قتل های غیر عمد قصاص نفس وجود ندارد و فقط پرداخت دیه مطرح می باشد، البته نسبت به شرایط موجود در پرونده تصمیم نهایی را تنها قاضی می گیرد. برخی از مصادیق قتل غیر عمد عبارت است از:

  • قتل در تصادفات رانندگی: در تصادفات رانندگی افراد با یکدیگر اشنایی قبلی مبنی بر کینه و دشمنی و نیت قتل را نداشته اند اما عمل انجام شده کشنده است.
  • نزاع ها و درگیری های خیابانی نیز نوعی دیگر از قتل های غیر عمد می باشد.

انواع جرم قتل عمد در کرج

قتل عمد قتلی است که با سبق تصمیم انجام می شود یعنی فرد با برنامه ریزی و آگاهی به عمل خود مرتکب جرم قتل عمد می شود که از بدترین و خشن ترین نوع قتل است که در تمامی جرامع همچنین کشور ما از سخت ترین مجازات برخوردار است. در قتل عمد قصاص نفس وجود دارد ولی اگر خانواده ی مقتول با متهم بر سر پرداخت دیه توافق کنند می توان از قصاص نفس چشم پوشی کرد.

هر عملی که با نیت قبلی و به قصد کشتن فرد باشد قتل عمد محسوب می‌شود مانند قتل های ناموسی، تصادفات عمدی و غیره.

درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مقداد
1401-09-19 22:31

چند سال پیش وکیل من بودند
عالین

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده