نشر اکاذیب

نشر اکاذیب

بررسی تطبیقی جرم  در مطبوعات در حقوق، نشر اکاذیب و اهانت به شکات در نشریه، نشر اکاذیب در مطبوعات، افترا و نشر اکاذیب، مسائل مهم حقوقی هستند که در این مقاله قصد داریم درباره آن ها بحث کنیم و به آن ها بپردازیم، برای کسب اطلاعات درباره این موضوع مطالعه کردن این مقاله را از دست ندهید. پخش و نشر اکاذیب ممکن است در بسیاری از کارهای قضایی، سیاسی یا اجتماعی باشد. نشر اکاذیب به معنی خبر های دروغ و خلاف شرح واقعه که انتشار می یابد است. به این عمل در اصطلاح عامیانه تشویش اذهان عمومی و مردم می نامند. انتشار تمامی اخبار خلاف واقع، که باعث ناسزا، تهمت، افترا و توهین به شخص یا اشخاصی می شود، از مصادیق نشر اکاذیب است، که در ادامه به جنبه های قضایی آن نیز اشاره خواهیم نمود.

بررسی جرم نشر اکاذیب در قانون، ۰ تا ۱۰۰ جرم نشر اکاذیب و افترا

نشر اکاذیب به معنی انتشار و اشاعه خبر های دروغ و وقایع خلاف واقع به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی است. هر شخص به قصد ضرر زدن به دیگران یا تشویش اذهان عمومی اقدام به بیان اکاذیب نماید، مجرم به حساب می آید. نشر اکاذیب از جرایم مطلق می باشد و تحقق آن موکول به وقوع نتیجه ضرر یا تشویش نمی باشد. در اظهار اکاذیب اعمال معینی به شخص یا اشخاص نسبت داده نمی‌شود بلکه اخبار یا مطالب بی‌ اساس به‌ صورت کلی اظهار می ‌شود. بین اتهام نشر اکاذیب و جرم افترا تناسب و نزدیکی وجود دارد و مجازات هایی مشابه هم دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر با وکیل پایه یک دادگستری تماس بگیرید.

نشر اکاذیب

مجازت نشر اکاذیب چیست؟

تهمت و افترا در قانون مجازات اسلامی؟ نشر اکاذیب چیست؟بررسی جرم نشر اکاذیب، عنوان های جرم نشر اکاذیب یا اشاعه اکاذیب بر اساس ماده ۶۹۸ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی می باشد و هر دو مصداق اعمال محرمانه یعنی اظهار اکاذیب و جرم انتساب اعمال خلاف حقیقت به دیگران می باشد. بر اساس ماده ۶۹۸ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی، هر شخص که به با قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله نامه یا شکواییه یا مراسلات یا عرایض یا گزارش یا توزیع هر گونه اوراق چاپی یا خطی با امضا یا بدون امضا اکاذیبی اظهار کند یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت راساً یا به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامات رسمی تصریحاً یا تلویحاً نسبت دهد، اعم از این که از طریق مزبور به نحوی از انحا ضرر مادی یا معنوی به غیر وارد شود یا خیر، علاوه بر اعاده حیثیت در صورت امکان، باید به حبس از دو ماه تا دو سال یا شلاق تا ۷۴ ضربه محکوم شود.

درخواست مشاوره وکیل

مطلق بودن جرم نشر اکاذیب

مجازات نشر اکاذیب چیست؟ اظهار اکاذیب جرم مطلق می باشد و تحقق آن وابسته به وقوع نتیجه ضرر یا تشویش نمی باشد. قانونگذار در ماده ۶۹۸ قانون به این نکته اشاره کرده است که اعم از اینکه از طریق مزبور به نحوی از انحا ضرر مادی یا معنوی به غیر وارد شود یا نه، به همین جهت سوء نیت خاص در این جرم منقضی می باشد. البته در کنار آن اظهار اکاذیب مقید به وسیله است و قانونگذار تصریح می‌کند که، به وسیله نامه یا شکواییه یا مراسلات یا عرایض یا گزارش یا توزیع هرگونه اوراق چاپی یا خطی با امضا یا بدون امضاء اکاذیبی را اظهار کند. بر اساس قسمت اخیر ماده ۶۹۸ افزون بر اعاده حیثیت در صورت امکان به حبس ۲سال یا شلاق تا ۷۴ ضربه محکوم خواهد شد. حبس ۲ ماه تا ۲ سال یا شلاق تا ۷۴ ضربه» که دادگاه در انتخاب حبس یا شلاق مخیر می باشد.

نشر اکاذیب

مجازات نشر اکاذیب و هتک حیثیت در فضای مجازی

نشر اکاذیب در فضای مجازی و مجازات آن؟ نشر اکاذیب و شرایط تحقق آن؟ نشر اکاذیب رایانه ای؟جرم نشر اکاذیب در فضای مجازی و مجازات آن در قانون، افزون بر مجازات جرم تهدید به آبروریزی در فضای مجازی، مجازات در فضای مجازی در ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه ای قید شده است که هر کس که با قصد و نیست اصرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سیستم رایانه یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس عموم قرار دهد یا با همان قصد و نیت اعمالی را بر خلاف واقعیت راست یا به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقام های رسمی به صورت صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از این که از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره نشر اکاذیب رایانه ای باید با گروه وکلای دادورزان صلح و سازش مشاوره کنید. وکیل می تواند با مشاوره حقوقی  به کمک شما بیاید.

نشر اکاذیب

مجازات جرم نشر اکاذیب در مطبوعات چیست؟

جرم در مطبوعات در حقوق؟ شرایط اعمال مجازات ؟ بر اساس بند ۱۱ ماده ۶ قانون، مطبوعات، از پخش شایعه و نشر اکاذیب منع شده اند، اما اگر یک رسانه بر خلاف این قانون اقدام کند. چون این انتشار در وسعت زیادی انجام شده است، بر اساس ماده ۳۰ قانون مطبوعات، دارای مسئولیت کیفری می باشد و مدیر رسانه و مطبوعات باید پاسخگوی مردم باشد.

درخواست مشاوره وکیل

وکیل نشر اکاذیب

دعاوی حقوقی  بسیار پیچیده و حساس می باشند و این دعاوی به دانش و تجربه و مهارت بالای حقوقی نیاز دارند. با این حال بعضی از افراد هستند که تصور می کنند در این دعاوی نیازی به وکیل نیست. اما شدیداً توصیه می شود که در مواجه شدن با دعاوی نشر اکاذیب حتما به یک وکیل  متخصص مراجعه کنید. داشتن  وکیل  معتبر مزایای زیادی دارد و می تواند روند و مراحل رسیدگی پرونده را بهبود بخشد.  وکیل  حرفه ای با دادن مشاوره حقوقی تخصصی به شما باعث کاهش زمان طی شده در فرآیند شکایت می شود و تجربه های خود از پرونده های گذشته در اختیار شما قرار می دهد. وکیل  خوب و کارکشته با ارائه بهترین دفاعیه به شما کمک می کند تا از حق و حقوق خود دفاع کنید و خود را رفع اتهام کنید. بهترین وکیل  را از گروه وکلای دادورزان صلح و سازش بخواهید. شما با داشتن وکیل  تحصیل کرده شما می توانید روند پرونده را به حد چشمگیری کاهش دهید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

وکیل در کرد کوی

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده